نخستین ایستگاه مطالعه در مریوان رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان مریوان در درمانگاه شهید چراغی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان در مراسم رونمایی این ایستگاه مطالعه اظهار داشت: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش 15 عنوان در یک هزار و 500 نسخه کتاب است و افراد می توانند به فراخور نیاز از کتاب های موجود در این قفسه ها بهره مند شوند.


حسن بدخشانی بیان کرد: ایستگاه های مطالعه براساس برنامه در مکان های شلوغ و پرازحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، بیمارستان ها و بانک ها جانمایی می شود تا افراد بتوانند در زمان های فراغت از کتاب های موجود استفاده کنند.


وی در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کتابخانه های عمومی شهرستان شارژ می شود و هر ایستگاه سالانه دارای 36 هزار نسخه گردش کتاب است.


وی بیان کرد: اجرای طرح ایجاد ایستگاه های مطالعه در مکان های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات به سزایی داشته باشد.


سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان اضافه کرد: همکاری و تعامل دستگاه ها با کتابخانه هیا عمومی در اجرای طرح مذکور که با هدف توسعه فرهنگی کشور صورت می گیرد بسیار مهم و اساسی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، بدخشانی اضافه کرد: طرح راه اندازی ایستگاه های مطالعه از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که در راستای توسعه فرهنگی کشور انجام می گیرد.
 

گفتنی است با افتتاح ایستگاه مطالعه درمانگاه شهید چراغی مریوان، تعداد ایستگاه های فعال در استان کردستان به 14 سازه رسید.


پایان پیام/

کد خبر 332658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha