نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان میبد راه اندازی شد

خبرگزاری شبستان: نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان میبددر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، غلامرضا کارگر، رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد در آیین افتتاحیه این ایستگاه گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش میزان ارتباط مردم با کتاب در نقاط پرتردد و دسترسی آسان و سریع مردم به کتاب است.


وی عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر دسترس بودن کتاب در جامعه، ایستگاه‌های مطالعه را در نقاط پرتردد کشور نظیر ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و بیمارستان‌ها راه‌اندازی کرده است.


کارگر با بیان اینکه این طرح از موفق‌ترین و مهم‌ترین طرح های نهاد کتابخانه های عمومی بوده، اظهار داشت: ایستگاه مطالعه بیمارستان امام صادق(ع)، نخستین ایستگاه شهرستان و دهمین ایستگاه مطالعه در سطح استان یزد است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تعداد این سازه‌ها در مکان‌های شلوغ میبد افزایش یابد.


ناصر آقایی، رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نیز در این مراسم با استقبال از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در این بیمارستان، ابراز امیدواری کرد اجرای طرح "ایستگاه مطالعه" بتواند تحول قابل ملاحظه‌ای در میزان مطالعه مفید در جامعه داشته باشد.


وی با اشاره به مدت زمان طولانی که مردم در صف‌های انتظار بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به سر می‌برند، از کتاب به عنوان بهترین گزینه برای پر کردن این وقت‌های بلااستفاده یاد کرد و گفت: بدون شک ایستگاه مطالعه می‌تواند با عرضه کتاب در انظار عمومی، تأثیر عمیقی در رشد فرهنگ عمومی جامعه داشته باشد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 334450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha