کشف 9 هزار میلیارد کالای قاچاق/ افزایش 14 درصدی کشفیات قاچاق

خبرگزاری شبستان:رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش 14 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز در9 ماهه امسال خبر دادو گفت:به صورت رقمی ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار فتح‌الله زمانیان، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا امروز در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: ما به جهت برنامه‌ریزی و بررسی روند همایش  سال گذشته امسال هم با حضور مسئولان و مجموعه پلیس‌های تخصصی مبارزه با پلیس آگاهی سراسر کشور این همایش برگزار کردیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در طول سال گذشته به دلیل پیشگیری و کنترل در حوزه قاچاق و ارز از نظر کشفیات و مقابله توانمندی خوبی در این راستا داشتیم ضمن اینکه با انسداد و کنترل الکترونیکی‌ مرزها تا حدود زیادی از هجوم انبوه قاچاق از مبادی غیررسمی  کشور جلوگیری کردیم .

 

وی با اشاره به کشفیات 9ماهه سال جاری تصریح کرد: علی‌رغم پیشگیری و کنترل‌های خوبی که در حوزه مرزها انجام شد در زمینه کشفیات 14 درصد افزایش داشتیم و به صورت رقمی ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال (900 میلیارد تومان) بوده است.

 

سردار زمانیان با بیان اینکه ما در 9 ماهه سال جاری در سراسر کشور 536 باند دخیل در حوزه قاچاق کشف و منهدم  کردیم افزود: بالای 68 هزار و 700 پرونده مختص قاچاق در سراسر کشور تشکیل شده است که در این راستا 74 هزار و 900 نفر نیز دستگیر و تحویل سازمان شاکی و مراجع قضایی شدند.

 

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا در ادامه تصریح کرد: آنچه در این راستا مهم است رویکردی بوده که از سال گذشته بر اساس تدابیر هیئت‌رییسه ناجا در برنامه‌ها صورت گرفته است که این رویکرد انجام فعالیت طرح‌های اطلاعاتی بر روی پرونده‌های کلان و مهم می‌باشد.

 

وی ادامه داد: ما امسال از مجموع این پرونده‌ها حدود یک‌هزار و 326 پرونده با ارزش ریالی بالای 100 میلیون تومان تشکیل داده‌ایم.

 

سردار زمانیان در ادامه خاطرنشان کرد: از این تعداد بالای 100 فقره پرونده با ارزش ریالی 500 میلیون تومان تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه این رویکرد در برنامه‌های سال جاری و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در تلاش هستیم با اقداماتی که از طریق ناجا انجام می‌شود و همچنین تاملی که دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه دارند، بتوانیم کنترل مطلوب‌تری را نسبت به ورود قاچاق کالا به داخل کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از پرونده‌های اصلی ما پرونده دارو با ارزش ریالی بالای 30 میلیارد تومان بوده است.

 
وی در پاسخ به شبستان با اشاره به کشف لوازم آرایشی در 9 ماهه سال جاری اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری حدود هشت میلیون و 598 هزار قلم لوازم آرایشی کشف شده است و همچنین در این رابطه 42 پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی آنها بالای یکصد میلیون تومان می‌باشد و 1736 نفر هم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

وی همچنین از کشف 23 میلیون و 285 قلم قاچاق دارو خبر داد و افزود: در این رابطه 651 نفر دستگیر و 28 پرونده بالای ارزش ریالی 100 میلیون تومان تشکیل شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد برخورد با دانه درشت‌های قاچاق کالا خاطر نشان کرد: منظور شما را از دانه درشت متوجه نمی‌شوم به عقیده ما تمام پرونده‌هایی که بالای 500 میلیون تومان است متعلق به دانه درشت‌ها است.

 

 پایان پیام/
 

کد خبر 332677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha