اجرای طرح عظیم قرآنی " نورعلی نور" در دارالقرآن بسیج کاشان

خبرگزاری شبستان: مسئول واحد برادران دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان از برگزاری طرح عظیم قرآنی " نورعلی نور" در این شهرستان خبر داد.

علی صادقی، مسئول واحد برادران دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به اجرای این طرح با همکاری موسسه فرهنگی قرآنی نهاد قران کریم کاشان گفت: شناسایی بسیجیان مستعد و توانمند در زمینه های قرآنی و تشکیل گروه های تخصصی قرآن در سطح پایگاه ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.


وی با اشاره به مهلت ثبت نام علاقه مندان به شرکت در طرح عظیم قرآنی " نورعلی نور" تا پایان دی ماه افزود: این طرح جهت تشکیل کلاس های تخصصی قرآن در زمینه های مختلف حفظ،تجوید،ترتیل خوانی، صوت و لحن، اذان و تواشیح، وقف و ابتدا، ابتهال و مناجات و مفاهیم اجرا می شود.


به گفته وی،این طرح قرآنی برای عموم خواهران و برادران ویژه مساجد و پایگاه های این شهرستان برگزار می شود.

 

*توزیع جزوه های حفظ موضوعی قرآن در حلقه های صالحین


مسئول واحد برادران دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان تهیه جزوه های حفظ موضوعی قرآن همراه با ترجمه و تفسیر کوتاه توسط جمعی از نخبگان شهرستان و توزیع در حلقه های تربیتی صالحین از دیگر فعالیت های این دارالقرآن است.


صادقی، برگزاری مسابقه تخصصی قرآن در بین بسیجیان با شرکت 300 بسیجی و استقبال بی نظیر آنها از این مسابقه از طریق دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان را یادآورشد و گفت: این مسابقه با رشته های حفظ 2، 5،10 و 20 جزء قرآن، قرائت و مفاهیم در دو سطح شکوفه ها و بزرگسالان طی ماه های آباد و آذر برای برادران و خواهران برگزار شد.


وی، برگزاری مسابقه حفظ موضوعی قرآن با ترجمه و تفسیر کوتاه با حضور 250 بسیجی خواهر و برادر را از دیگر اقدامات دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان خاطرنشان کرد و گفت:راه اندازی واحد خواهران دارالقرآن، فعال کردن ستاد ناحیه مقاومت بسیج در برنامه های قرآنی، اعزام تیم های بازرسی متشکل از نیروهای متخصص به پایگاه ها به منظور بالابردن سطح قرآنی بسیجیان و پیگیری اجرای هر چه بهتر و بیشتر برنامه های قرآنی در پایگاه ها از دیگر اقدامات جمله اقدامات این دارالقرآن است.


*برگزاری شبی در محضر قران و همایش قرآنی در سپاه کاشان با حضور قاریان و حافظان بین المللی


مسئول واحد برادران دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان در ادامه از برگزاری شبی در محضر قران و همایش قرآنی در سپاه کاشان با حضور قاریان و حافظان بین المللی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان در حال رایزنی و هماهنگی برای دعوت از جواد فروغی و کریم منصوری به عنوان میهمان و حضور در این دو برنامه قرآنی است.


صادقی تاثیر برنامه های قرآنی بر اقشار کودک، نوجوان، جوان، میانسال در پایگاه های بسیج محلات، ادارات، مساجد، کارخانجات و حلقه های صالحین را تاکید کرد و گفت: قرآن بهترین و کامل ترین نقشه زندگی در راه نجات و سعادت جاودان انسان است.


*10 هزار نفر جذب فعالیت های قرآنی دارالقرآن بسیج کاشان شدند


این حافظ کل قرآن کریم در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان از خرداد ماه سال جاری گفت: تعداد 10 هزار نفر طی این 8 ماهه جذب فعالیتهای قرآنی دارالقرآن شدند.


صادقی، بسیجیان این شهرستان را از فعالان قرآنی کشور دانست و گفت: بیش از یکصد نفر از خواهران و برادران بسیجی حافظ کل قرآن و استاد برنامه های قرآنی دارالقرآن هستند.


وی در پایان، آشنایی با قرآن و مفاهیم آن را از شاخص ها و ویژگی های یک بسیجی در حلقه های صالحین عنوان کرد و گفت: دارالقرآن بسیج ناحیه مقاومت کاشان با هدف شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن تاسیس شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 332696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha