مودت پشتوانه آرامش زندگی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محبت عامل سعادت انسان در زندگی است، گفت: مودت پشتوانه آرامش زندگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حسین دست پروری، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز(24دی) در سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی زوجین با عنوان همسفر تا بهشت اظهار داشت: اساس یک ازدواج و یک زندگی مشترک با دوام در میزان محبت ،گذشت و مهربانی زوجین است.


وی با بیان آیه هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ شما باید ستر و پوشش یکدیگر باشید ، تصریح کرد: خداوند زن و مرد را مکمل و لباس یکدیگر می‌داند چرا که اگر هماهنگ و همرنگ باشند می‌توانند مجموعه‌ای سالم برای بندگی فراهم کنند.


این کار شناس مذهبی با اشاره به اینکه هر زوجی که علاقمند پایداری زندگی خودش است باید چشم از منیت‌هایش فرو بندد تا خودخواهی‌ها عامل نابودی زندگی‌شان نشود، افزود: قرآن زن و مرد را لباس یکدیگر می‌داند این دو باید از چه تطهیر باطنی برخوردار باشند تا علاوه بر اینکه در مقابل نفس خود مقاومت می‌کنند و با توطئه‌های شیطان از پا در‌نمی‌آیند، بتوانند وظیفه‌ی ستار‌بودن و پوشش عیوب همسر خویش را برعهده داشته باشند.


حجت الاسلام حسین دست پروری با بیان اینکه وقتی زن و شوهر و یا پدر و مادر متکبرانه رفتار می‌کنند محبت از بین می‌رود چراکه نتیجه تکبر کینه است، گفت: زندگی زناشویی اگر بر اساس محبت و صداقت بنا نهاده شود می تواند خوشبختی و آرامش را برای طرفین درپی داشته باشد چرا که با جاری شدن عقد مرد نقصان زن پوشش می دهد و زن کاستی‌های مرد جبران می کند.


وی با بیان اینکه سرمایه اولیه خداوند به زن و شوهر مودت و محبت است، تصریح کرد: متاسفانه در سبک زندگی امروزی ما از نیاز اصلی خانواده که محبت است، غافل شده‌‌ایم.


استاد حوزه و دانشگاه اصلی‌ترین شیوه ابراز محبت که در روایات بیان شده است را "ابراز محبت زبانی" و استفاده از واژه‌هایی که بیانگر محبت است، برشمرد و گفت: دومین راه ابراز محبت محبت‌های رفتاری است که خوشرویی، خوش‌زبانی، خوب صدا کردن، نوازش و دست دادن از مصادیق محبت رفتاری است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 332701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha