اسماعیلی در جمع خبرنگاران اسامی کمیته 13 نفره را اعلام کرد

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت:عسگراولادی،حدادعادل،ولایتی،ثمره هاشمی،صدر، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد،محسن کوهکن،توکلی،چمران، محصولی،باهنر،آشتیانی وفدایی ازسوی کمیته سه نفره به رییس‌جمهور معرفی شده اند.

 

ولی اسماعیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه چهار اردیبهشت با اشاره به لیست 13 نفره کمیته سه نفره برای معرفی به رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: حبیب‌الله عسگراولادی، غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی، ثمره هاشمی، سیدشهاب‌الدین صدر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، محسن کوهکن، احمد توکلی، چمران، صادق محصولی، محمدرضا باهنر، رضا آشتیانی و فدایی 13 نفری هستند که از سوی کمیته سه نفره به رییس‌جمهور معرفی شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: این 13 نفر که از سوی کمیته سه نفره به رییس‌جمهور معرفی شده‌اند، رییس‌جمهور می‌تواند 9 نفر از این افراد را برای بحث اتحاد اصولگرایان و تعیین مدل انتخابات برای مجلس آینده تعیین کند.

لازم به ذکر است چیدمان فوق نشاندهنده این است که کمیته معرفی شده توسط تیم سه نفره ابتدایی که از سوی رئیس جمهور مأمور برای تشکیل مجدد جبهه متحد اصولگرایی شده بودند تا اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس متحد وارد شود؛ تا چه اندازه می تواند اتحاد را به ارمغان آورد.

با این وجود معلوم نیست چرا رجل سیاسی معتبری چون حداد عادل و ولایتی چرا همچنان بعد از استمرار اشتباهات بزرگ سیاسی آقایان توکلی و باهنر را همچنان در این لیست وارد دانسته اند.

یادآور می شود محمدرضا باهنر بارها دنبال ائتلاف با اصلاح طلبان و نیز پیگیر طرح سئوال از رئیس جمهور بوده است. همچنین توهمات و جوسازی های آقای توکلی درباره تورم 70% طرح هدفمندی یارانه ها هم هنوز از یاد مردم نرفته است، طرحی که مورد حمایت مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

سئوال اساسی این است که چرا افرادی که دارای ابهامات بسیاری در سیره سیاسی چند ساله اخیرشان هستند باید به عنوان مؤثرترین اعضای تیم اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم معرفی شوند. آیا واقعاً کسانی که در اصولگرایی از برخی آقایان لیست مذکور محکم تر هستند و سیره سیاسیشان نشان داده عملاً پیرو ولی فقیه هستند پیدا نمی شد که بعض افراد مبهم الرویه وارد این لیست شده اند؟

با این حال به نظر می آید این لیست بیشتر از آنکه پایبند به منشور اصولگرایی ترسیم شده توسط ولی امر مسلمین باشد؛ پایبند به تعاریف درون حزبی و جناحی و منطبق با تعارفات معمول بازی های سیاسی شده است که امت حزب الله و مردم مسلمان ایران با انتخابات های اخیرشان نشان داده اند از بازی های حزبی رویگردان شده اند و بیشتر به مسئولین واقعاً خدوم و ولایی می اندیشند تا حزب های مثلاً اصولگرا.

پایان پیام/

 

کد خبر 33276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha