تبلیغ دین در همه عرصه‌ها انجام شود/ورود حوزه به نقد سلفی‌ها

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم بر تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه از همه ظرفیت‌ها و توان استفاده کرد و در همه کشورها مسلمانان فعال شده تا دین مبین اسلام ترویج و تبلیغ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی‌اردبیلی امروز (25 دی) در دیدار با آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به مناسبت هفته وحدت انجام شد گفت: در این مسیر باید راهکارهای صحیح را انتخاب کرد تا به اهدافی که مد نظر است برسیم.
 

وی گفت: وحدت میان مسلمانان از ضروریات است و همواره اهل تحقیق و نظر در این زمینه تلاش می‌کنند تا وحدت شکل بگیرد.
 

این مرجع تقلید عنوان داشت: دشمن همواره به دنبال نقاط ضعف بوده تا آنها را برجسته سازد و از این رو باید تمامی نقاط ضعف را برطرف سازیم.
 

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با اشاره به جایگاه مهم مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید در این مجمع گروهی شناخته شده و اهل تحقیق گرد هم جمع شده تا در خصوص تاریخ اسلام و مذاهب گوناگون مطالبی را گردآوری و پژوهش کنند.
 

وی با بیان اینکه همه کارها باید در راستای تقویت اسلام باشد گفت: انجام کارهای تحقیقی موجب می‌شود تا جایگاه اسلام تقویت شده و وحدت میان مسلمانان هم روز به روز گسترش یابد.
 

این مرجع تقلید بر تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه از همه ظرفیت‌ها و توان استفاده کرد و در همه کشورها مسلمانان فعال شده تا دین مبین اسلام ترویج و تبلیغ شود.
 

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه هم باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشد گفت: در حوزه موضوعاتی از جمله چیستی و فلسفه دین ضروری بوده و باید این مسائل مطرح شوند.
 

وی ادامه داد: باید در برابر هجمه دشمنان با علم پاسخ داده شود و حوزه‌ها باید در مورد مباحث علمی سلفی‌ها، وارد نقد علمی شوند.
 

این مرجع تقلید گفت: باید کنفرانس وحدت اسلامی به صورت همه جانبه و با شناخت کافی از وضعیت جهان کار خود را ادامه دهد تا بتواند نقش موثری را در وحدت داشته باشد.
پایان پیام/

کد خبر 333114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha