نخستین جشنواره تئاتر فجر در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان‌رضوی از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر از28دی تا 3بهمن در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، صدرا یوسفی، رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان‌رضوی ظهر امروز (25دی) در نشست خبری اظهار داشت:از 28 دی‌ماه در سالن تئاتر شهر، جشنواره تئاتر فجر در استان خراسان رضوی آغاز به کار می‌کند و تا 3 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.


یوسفی با اشره به این مطلب که مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین المللی تئاتر سوم بهمن ماه در مجموعه تئاتر شهر مشهد برگزار می شود،گفت: اعتبار برگزاری این جشنواره را یک میلیارد ریال است که بخشی از این مبلغ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین و پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه امسال درجشنواره تئاتر فجر سال جاری با پیگیری های انجام شده برای نخستین بار نمایش های جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران به طور همزمان در مشهد نیز اکران و هفت اثر نمایشی در مجموعه تئاتر شهر و سالن شهید هاشمی نژاد این شهر به نمایش در می آیند، گفت: از این تعداد سه نمایش از جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران و چهار اثر مربوط به استان خراسان رضوی است .

 

وی با اشاره به این مطلب که روزی 2 تا 3 اجرا در سالن تئاتر شهر در مجتمع شهید هاشمی‌نژاد به روی صحنه می رود،ادامه داد:برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر امسال در استان خراسان رضوی شامل کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر و استفاده از ظرفیت‌های جشنواره برای غنابخشی به هنرمندان استان است.

 

رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که هماهنگی و همکاری با فرهنگسرای فناوری و رسانه در بخش کارگاه‌های آموزشی در این جلسات برگزار می‌شود،افزود: یکی از این نمایش ها به نام "بی استخوان" محصول مشترک ایران،هند و مجارستان تئاتر بین المللی و نمایشهای "رضا"، "رابینسون کروزو"، "دو یک به نفع بارسلونا"، "دستهای سرخ خواهرم افراخته"، "گزارش یک تصادف" و "کاشت داشت و برداشت" توسط هنرمندان کشور تولید شده اند در زمان اعلام شده در مشهد به روی صحنه می رود.


پایان پیام/

کد خبر 333338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha