تلاش گروه های افرطی برای دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی

خبرگزاری شبستان: مولوی احراری با بیان اینکه دشمنان اسلام با یکدیگر همدست شده و اندیشه و تفکر دین اسلام را مورد هجمه قرار داده اند، گفت:گروه های افرطی برای دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی در تلاش هستند.

مولوی صدرالدین احراری، امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف و مدرس حوزه علمیه احناف خواف، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، اظهار کرد: طبق آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) مساله وحدت نباید به عنوان یک مسئله سیاسی در نظر گرفته شود بلکه باید به عنوان یک لزوم دینی در جامعه اسلامی مد نظر قرار گرفته شود.


وی تاکید کرد: حفظ وحدت بیش از گذشته در عصر حاضر احساس می شود چرا که دشمنان اسلام با یکدیگر همدست شده و اندیشه و تفکر دین اسلام را مورد هجمه قرار داده اند.


مولوی احراری افزود: طبق تدابیر مدبرانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دوران کنونی اگر بخواهیم در مقابل تهاجمات فرهنگی بیگانگان موفق باشیم باید وحدت خود را بیشتر حفظ کنیم.


وی تصریح کرد:  همواره علمای اهل سنت و تشیع وحدت اسلامی را به دلیل امنیت اجتماعی که در پی آن مسمانان می توانند پشتوانه ای برای انجام عبادات و بندگی خداوند را داشته باشند، مورد تاکید قرار داده اند.


امام جمعه  اهل سنت خواف خاطر نشان کرد: ضرر افراط و تفریط در هر مقوله ای بیشتر از فواید آن است و متاسفانه در حال حاضر گروه های افراطی نظیر وهابیون و سلفی ها برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان تلاش می کنند.


وی گفت: متاسفانه افراد افراطی در دین اسلام باعث بروز بسیاری از مشکلات شده اند و مسلمانان باید با کنار گذاشتن این افراطی گری ها اندیشه و تفکر خود را بسط و گسترش دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 333492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha