بصیرت افزایی لازمه حفظ وحدت است

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی بر لزوم بصیرت افزایی و تلاش در راستای حفظ وحدت به ویژه در مناطق تلفیقی استان تاکید کرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد ، علی اصغر رشید، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی صبح امروز (26دی) در دیدار با فرمانداران خراسان رضوی اظهار داشت: شکوفایی انقلاب اسلامی استمرار نهضت انبیا و قیام عاشورا است.

 

وی با بیان اینکه ثمره این انقلاب در گام نخست استقرار حکومت شیعی در ایران و در مراحل بعدی صدور انقلاب و بیداری اسلامی است ، افزود: احیای دوباره اسلام و نهادینه شدن تمدن اسلامی تنها با وحدت و انسجام اسلامی محقق می‌شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر حفظ وحدت، همدلی، انسجام و استفاده بهینه از مشترکات همه ادیان و مذاهب الهی تاکید داشته و دارند، گفت: جمعیت جهان اسلام، سرزمین جغرافیایی پهناور، مناطق استراتژیک، منابع طبیعی و مخازن و ثروت‌های فراوان خدادادی از جمله ظرفیت‌های جهان اسلام است.


وی در همین زمینه ادامه داد:همه نعمات الهی که خداوند متعال در اختیار جهان اسلام قرار داده است می‌تواند زمینه سازانسجام و اتحاد اسلامی و تحکیم قدرت جهان اسلام در سطح بین الملل باشد.


رشید تصریح کرد: ظرفیت‌های استراتژیک در سرزمین‌های اسلامی، نخبگان جهان اسلام و دانشمندان موجود در ام القرای جهان اسلام از دیگر موارد حائز در راستای تقریب مذاهب و فرق اسلامی است.


وی اتحاد شیعه و سنی در ایران و ایجاد تمدن اسلامی به عنوان اهداف میان مدت و بلند مدت یاد کرد و گفت: نظام سلطه با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و استفاده از برخی فرق و گروه‌ها، وهابیون و عناصر فریب خورده وهابی در اهل سنت و گروه انحرافی انجمن حجتیه سعی در خدشه‌دار کردن این اتحاد دارد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بر لزوم بصیرت افزایی و تلاش در راستای حفظ وحدت به ویژه در مناطق تلفیقی استان تاکید کرد.


وی با بیان اینکه منظور از وحدت، وحدت تاریخی یا مذهبی یا عملی نیست بلکه مناسب‌ترین تعریفی که برای وحدت بیان شده، تقریب مشترکات مذاهب برای تحقق اهداف عالیه مورد نظر دین مبین اسلام است، اذعان داشت: 90 آیه قرآن کریم به واژه وحدت اشاره دارد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 333462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha