مسلمانان باید بر اهمیت مسئله وحدت شیعه و سنی واقف باشند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خراسان‌رضوی در مجلس خبرگان با با تاکید بر وحدت مسلمان در شرایط کنونی گفت: مسلمانان باید بر اهمیت مسئله وحدت شیعه و سنی واقف باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،‌ آیت‌الله علی‌اصغر معصومی، نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری  ظهر امروز(26دی)  در مراسم تودیع و معارفه نماینده ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای خراسان بزرگ  اظهار داشت: علم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و میدان عمقی علم حد ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  وقتی پیامبران راه علم را باز کردند باید تولید علم کنید، افزود: دانشگاه جایگاه افراد اهل معرفت و علم است همانطور که امام خمینی(ره) هم در بدو ورودشان به ایران ابتدا در دانشگاه حضور پیدا کرد.

 

آیت الله معصومی با اشاره به ورود امام خمینی به ایران، گفت:‌ امام نیز در بدو ورود به دانشگاه و سپس به مدرسه حوزوی رفتند و این نشان از اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه دارد.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان باید بر اهمیت مسئله وحدت شیعه و سنی واقف باشند، تصریح کرد: امیدوارم که مسلمانان با درک این موضوع و تبلیغ آن گام محکمی در این راستا بردارند و با ایجاد و تبلیغ مسئله وحدت مورد عنایات حضرت حق قرار گیرند.

 

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه وحدت بین دین اسلام، قرآن و عترت نیاز پیشرفت اهداف انقلاب است، گفت: وحدت بین خیل عالمان و دانشگاهیان با افق فکری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) تحقق یافت.

 

وی افزود: عده‌ای از افراد هستند که فقط به صورت اسمی مسلمان‌ هستند و کارهایی که اینها انجام می‌دهند هیچ انسانی تأیید نمی‌کند.


آیت الله معصومی  با اشاره به اینکه مسلمانان باید برای ایجاد وحدت در بین خود دست به دست یکدیگر دهند، خاطرنشان کرد: مردم ما باید برای تحقق این هدف تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند اسلام را به تمام دنیا معرفی کنند.

 

بنا به گزارش شبستان در ادامه این مراسم، عبدالمجید حلمی نماینده تام‌الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: اولویت فعالیت‌های دانشگاه اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه کیفیت در دانشگاه بدون سختی و تلاش میسر نخواهد شد، بیان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولین بتوانیم در اعتلای دین اسلام در راستای کیفیت دانشگاه اقدام کنیم.

 

گفتنی است، حلمی مؤسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و 30 سال سابقه ریاست در این واحد و دبیری منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی (خراسان بزرگ) و عضویت در شورای اداری استان را در کارنامه خود دارد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 333593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha