وهابیت هیچ تناسبی با جامعه اهل سنت و جهان اسلام ندارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: سلفیت، تکفیریت و وهابیت هیچ تناسبی با جامعه اهل سنت و حتی جهان اسلام ندارد و این افراد مزدوران با جیره و مواجب بیگانه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شفیعی، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، عصر امروز(26 دی) در همایش رسول مهر، با اشاره به اینکه باید منبع افراطی‌گری در جهان اسلام مشخص شود، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی و نخبگان حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید با بصیرت افزایی بکوشند زمینه های بروز اختلافات را کاهش داده و از مشاجرات فرسایشی جلوگیری کنند.


وی افزود: در مقطع کنونی باید دلایل بروز پدیده افراطی و تروریسم در جهان اسلام مشخص شده و چگونگی عملیات تروریستی مختلف که در جهان اسلام رخ می‌دهد، برای عموم مردم تبیین شود.


شفیعی با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه مسلمانان بدانند که دشمن اسلام، قرآن کریم و پیامبر(ص)، ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکا است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با عناصر تندرو، افراطی و ساختار شکن برخورد می شود و لذا باید مبانی تحکیم وحدت و پرهیز از تفرقه در جامعه اسلامی تبیین و نهادینه شود.


وی با بیان اینکه بازیگران جنگ فرسایشی در جهان اسلام اقدامات پشت پرده‌ای را انجام می‌دهند، ابراز کرد: دو جریان آمریکا و اسرائیل در این اقدامات پشت پرده حضور دارند.


مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از یک هزار و 200 شبکه ماهواره ای وابسته به خود در جهان می کوشند چهره خشنی از اسلام و مسلمانان و در مقابل چهره مطلوبی از غرب در اذهان جهانیان جلوه بدهند، تصریح کرد: سلفیت، تکفیریت و وهابیت هیچ تناسبی با جامعه اهل سنت و حتی جهان اسلام ندارد و این افراد مزدوران با جیره و مواجب بیگانه هستند.


وی انجام هر گونه اقدام تفرقه آمیز را به منزله بازی کردن در زمین دشمن دانست و بیان کرد: اسلام هراسی و ارایه تصویر نادرست از این دین و مسلمانان و مشروعیت بخشی به تجاوزات به کشورهای مختلف یکی دیگر از ترفندهای دشمنان است که در دو سال گذشته به واسطه بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه و جهان اسلام تشدید شده است.


شفیعی با تاکید بر اینکه استکبار شیعه را مذهب خشن معرفی نمی کند بلکه تلاش آنها ارایه تصویر خشن از کل دین اسلام و مسلمانان اعم از تشیع و تسن است و برای نیل به اهداف خود وهابیت و سلفیت را ترویج می کند، ابراز داشت: آنچه می‌تواند مسلمانان را در برابر دشمنان اسلام مقاوم کند، بالا بردن سطح دانش و اطلاعات، شناسایی دشمنان و مقابله با حربه‌های آن‌ها است.


بنابرگزارش شبستان در ادامه حجت الاسلام یوسف رضایی، مسئول دفتر اهل سنت حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه در کشور ما مذاهب مختلف و اقیلیت های مذهبی با وحدت توانسته اند کشور را در برابر مشکلات حفظ کنند، گفت: به برکت و محوریت ولایت فقیه، ایران اسلامی با اقتدار در دنیا می‌درخشد.


وی ادامه داد: با توجه به حضور و فعالیت‌ مذاهب مختلف در ایران باید توجه داشت که تمرکز دشمن برای تفرقه‌افکنی بسیار عمیق است و در این مسیر از هیچ روشی برای بروز جنگ‌های داخلی دریغ نمی‌کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 333596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha