مسجد یک مجموع جامع الاطراف با محوریت پاسخگویی به مسائل زندگی انسان است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای نگهبان در البرز گفت: مسجد از نظر اسلام یک مجموع جامع الاطراف است و جمیع مسائل محوری زندگی انسان را شامل می شود.

حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی، دبیر شورای نگهبان در استان البرز در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص رونق مساجد با محوریت مسجد طراز اسلامی گفت: مسجد از نگاه اسلام یک مجموعه ی جامع الاطراف است، تنها فضایی برای اقامه نماز نیست و جمیع مسائل محوری زندگی انسانی را شامل می شود.

 

این مسئول ادامه داد: از نکاتی که در خصوص رونق مساجد مورد اهمیت است می توان به نظم گردانندگان مسجد، نظافت و انظباط مسجد و برخورداری مسجد از امکانات بهداشتی و همچنین گسترش برنامه منسجم در مسجد و تنوع فکری در میان متولیان مسجد اشاره کرد. 

 

این مسئول افزود: مسجد باید برای افراد مراجعه کننده تغذیه فکری و معنوی داشته باشد نمازگزاری که به مسجد آمده این احساس را داشته باشد که چیزی بدست آورده، چیزی آموخته که با افکار دینی هماهنگی دارد.

 

این مسئول ادامه داد: نکته بعدی اینکه، نمازگزاران مورد شناسایی جهت استفاده از پتانسیل هایشان قرار گیرند، نمازگزار را روی رفتارش شخصیت اش و ادب اش شناسایی کنیم، استفاده از توانایی های بالقوه نمازگزاران یکی از ضروریات است. همچنین نکته سیزدهم ایجاد امکانات رفاهی مانند صندوق قرض الحسته در مساجد است.

 

این مسئول تاکید کرد: ارتباط موثر مساجد با حوزه های علمیه در رشد و ارتقاء سطح علمی نمازگزاران تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام روحی در پایان اظهار داشت: در رونق مساجد گسترده شدن برنامه های مساجد در بیرون از آن، مانند برنامه های کوهنوردی، اردوهای زیارتی، بازدید از خانه سالمندان و معلولان در ایام مختلف سال در رونق مسجد موثر است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 333902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha