قرآن و سنت پیامبر (ص) محور وحدت و تنها راه رسیدن به خداست

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی مقام معظم رهبری بااشاره به محوربودن قرآن کریم برای اتحاد مسلمانان و رسیدن به قرب الهی گفت:اگرامت اسلامی به دنبال دست‌یابی به خصوصیات امت حقیقی هستند بایدبه آموزه‌های قرآن تمسک جویند.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس شورای عالی مجمع تقریب در نوبت دوم بیست وهفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به محور وحدت‌بودن قرآن کریم و راه نجات امت اسلامی از چالش‌های پیش رو گفت: خداوند متعال قرآن را محور وحدت مسلمانان قرار داده و تنها راه رسیدن به قرب الهی تمسک به آیات الهی و سیره پیامبر (ص) است.

وی افزود: خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر تمام داشته‌هایت را برای مردم انفاق می‌کردی نمی‌توانستی بین آنان الفت و نزدیکی قلوب را ایجاد کنی و این وحدت تنها به خواست خداوند محقق می‌شود.

آیت‌الله تسخیری عنوان کرد: قرآن مسلمانان را به وحدت تشویق کرده و خداوند هرگز دوستدار تفرقه نیست. اگر امت اسلامی متحد شوند آنگاه می‌توان گفت خصوصیات امت معتقد به آیات قرآن کریم را دارند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سیدعلی فضل‌الله، خطیب جمعه شیعیان بیروت با اشاره به اختلافات قومی و مذهبی مسلمانان نعمتی برای دست‌یابی به اتحاد و وحدت امت اسلامی گفت: خداوند اراده کرده تا مردم در قومیت‌ها، مذاهب، فرهنگ و رنگ متفاوت باشند و این قاعده آزادی است. اگر دگرگونی‌ها بر اصل شناخت باشد و ملت‌ها را بهم نزدیک کند، سودمند است. خداوند در زمین و آسمان رسالت‌های مختلفی را نازل کرد تا امت‌ها متحد شوند و اگر بتوانیم از این فرصت به صورت مسالمت‌آمیز بهره‌مند شویم و با اهل کتاب در حول کلمه واحده متحد باشیم به سعادت می‌رسیم.

وی عنوان کرد: قانون‌گذاران امروز با مصداق شریعت، عدالت را بین مردم برمی‌گزینند و امام امت یعنی پیامبر (ص) درک حقیقی از بحران اختلاف موجود در میان امت‌ها و قومیت‌ها داشت.

حجت‌الاسلام سیدعلی فضل‌الله تصریح کرد: این تعدد و گوناگونی مبارک است اما اگر از آن درست استفاده نشود می‌تواند منشأ فتنه‌ها شود و همزیستی مسالمت‌آمیز را به خطر اندازد. امروز امت اسلامی در مقابل فاجعه بزرگی قرار دارد که به دلیل نگرش‌های فتنه‌انگیز و مغایر با مضامین الهی است.

وی تصریح کرد: کسانی که افکار خلاف خداوند دارند و کشتن را مباح می‌دانند و بر اساس منافع خود کشتار مسلمانان را تکلیف می‌کنند در مقابل رسول خدا مسئولیت سنگینی دارند. آنان خواهان توهین به پیامبر (ص) هستند و نباید این مسئله را به گردن خارجی‌ها انداخت بلکه مشکل از خودمان است و باید این افکار را در نطفه نابود کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 334051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha