تجددگرایی، رخنه افکار شیطانی در بین امت اسلامی است

خبرگزاری شبستان: علامه صدرالدین با اشاره به نفوذ افکار خطرناک در بین جوانان مسلمان گفت: تجددگرایی و شبهه افکنی برای انحراف افکار، آینده جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، علامه صدرالدین قبان، امام جمعه صحن حرم امام علی(ع) در دومین روز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به انحرافات و شبهه افکنی ها در افکار جوانان گفت: متأسفانه در سال های اخیر نوعی افکار تجددگرایی در بین امت اسلامی رواج یافته و به آنها القا می کند که قرآن کتاب تاریخ گذشته است و دیگر باید امروزی زیست.
وی افزود: تجددگرایی یکی از افکار انحرافی خطرناک برای امت اسلامی است، همچنین در افکار جوانان این شبهه را ایجاد می کنند که قرآن گفته بشر یعنی پیامبر(ص) است که برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی یکی از راهکارهای مقابله با این انحرافات است.
علامه صدرالدین تصریح کرد: قرآن کریم از هرگونه تحریف مبرا بوده وحرام و حلال پیامبر(ص) تا روز قیامت تغییر نمی کند.
افکار تروریستی عامل قتل عام مسلمانان بی دفاع است
بنابراین گزارش حجت الاسلام محمد تقی المولی، رییس بعثه عراق با اشاره به کشتار مسلمانان بی گناه به دست افکار خشونت بار و تروریستی عنوان کرد: جهان اسلام امروز از سوریه گرفته تا عراق، مصر و سایر کشورهای اسلامی شاهد قتل عام کودکان و مردم به شیوه بی رحمانه است که همه این رفتارهای وحشیانه از جانب بیگانگان مدیریت می شود
توحید همان تقریب و رساندن صفوف مسلمانان به وحدت است
شیخ عبدالغنی شمس الدین،دبیرکل مجمع علمای جنوب شرق آسیای مالزی با بیان این مطلب که توحید همان تقریب مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: تقریب که مقصد آن رساندن امت اسلامی به وحدت است در توحید خلاصه می شود.
وی افزود: مسلمانان در کشورهایی چون فلسطین، یمن، مصر، وحتی سوریه در آتش تندرویها گروه های افراطی می سوزند که آینده نظامی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.
شیخ عبدالغنی تصریح کرد: دست های پنهان به نفع غرب و صهیونیسم تر و خشک توده مسلمانان را به آتش اختلاف می کشد.
توطئه های دشمن برای شکستن پیمان جهان اسلام و عرب، دین محبت و مودت الهی را تهدید می کند. امت اسلامی برای ساختن جهان نیازمند همدلی روحیه برادری و دوستی هستند.گاهی مردم با شنیدن یک حرف بی اساس آن را درست می پندارند و گاهی نیز هوای نفس براین سخنان دامن می زند که نباید اجازه داد این همدلی در بین مسلمانان از بین برود.

دبیرکل مجمع علمای جنوب شرق آسیای مالزی با اشاره به راهکارهای افزایش محبت و دوستی در بین جوامع اسلامی عنوان کرد: ترویج فرهنگ دوستی، افزایش کنفرانس ها در پایتخت کشورهای اسلامی برای ترویج فرهنگ تقریب، گسترش آگاهی مردم نسبت به افکار شوم صهیونیسم، ایجاد بستر مناسب برای آشنایی جوانان با فرهنگ مذاهب مختلف و نگارش کتب مختلف برای پاسخ به کتب ضاله از مهم ترین راهکارهای افزایش محبت و دوستی در بین جوامع اسلامی است.
رهبران اسلامی برای حل مشکلات کشورهای غیرمسلمان راهکار ارائه کنند
بنابراین گزارش عبدالغفور البوسیری، رییس مجمع مسلمانان کشور کنیا با اشاره به اختلافات قومی در کشورهای آفریقایی گفت: کشورهای غیرمسلمان آفریقای نیز کم و بیش درگیر اختلافات قومی هستند که علما و رهبران اسلامی می توانند برای برون داد از آن راهکار ارائه کنند.
وی افزود: اگر امت مسلمان در سراسر جهان در زیر یک پرچم قرار گیرند، اسلام به سرعت در بین دیگر جوامع بشری نیز گسترش یافته و دیگر شاهد اختلافات قومی و مذهبی و شیوع افکار انحرافی نخواهیم بود.
شایان ذکر است، جلسه عمومی دومین روز از کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز شنبه 28 دیماه از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه با حضور آیت الله تسخیری، مشاورعالی مقام معظم رهبری و رییس شورای عالی مجمع تقریب و سایر اندیشمندان 50 کشور اسلامی جهان برگزار شد.
گفتنی است در این مراسم بنابر برنامه ریزی های انجام شده مقرر بود تا آیت الله هاشم حسینی بوشهری، مدیرحوزه های علمیه کشور سخنرانی کند که این برنامه برگزار نشد.
پایان پیام/
 

کد خبر 334078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha