اسلام‌نماها دین رسول خدا را خشونت‌خواه معرفی می‌کنند

خبرگزاری شبستان: رییس اجرایی مجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اقدامات خشونت‌بار برخی ازگروهک‌های اسلام‌نما گفت: برخی به اسم دین اسلام افکار خشونت‌باری را ترویج کرده و دین رسول خدا را خشونت‌بار معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیخ حسان محمود عبدالله، رییس اجرایی مجمع علمای مسلمان لبنان در کمیسیون جهان عاری از خشونت بیست و هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اقدامات ناپسند برخی از گروه‌های اسلام‌نما و خدشه‌دارکردن تفکرات پیامبر رحمت در نگاه جهانیان گفت: برخی اسلام را دین خشونت‌بار معرفی می‌کنند و در این میان برخی از گروهک‌ها نیز با اقدامات انزجارآمیز دین میانه‌رو و اعتدال اسلام را خشن معرفی می‌کنند، آنها با سر دادن شعار الله اکبر سر مردم را ذبح می‌کنند و ما که پیام‌آور رحمت و مودت به جهان هستیم همزمان با جشن ولادت پیامبر رحمت که سرشار از خلق زیبا بود نمی‌توانیم حرفی به میان آوریم.

 

وی افزود: الان کل کارهای خشونت‌باری که انجام می‌شود به نام اسلام تمام شده و چهره این دین را خدشه‌دار می‌کند.

وی عنوان کرد: رییس‌جمهور ایران ایده مناسبی را برای برون‌داد جهان از این خشونت‌های دینی دادند و مردم را به صدق و راستی رهنمون کردند که جای بسی تشکر دارد.

راه گریز از اختلافات تمسک به قرآن کریم است

 

بنا بر این گزارش، رشید لبنانی تنها راه گریز افراطی‌گری‌های مذهبی و اختلافات کنونی را تمسک به مضامین قرآن کریم دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن ضمن ترسیم منافع دنیا و آخرت مسلمانان راه نجات آنها را تمسک به آیات قرآن کریم معرفی می‌کند و تنها راه جدایی از تفرقه و تبدیل‌شدن پیکره مسلمانان به بدن واحد و شریک‌شدن در رنج یکدیگر توجه به آیات قرآن کریم است.

وی افزود: پیامبر (ص) قلوب مؤمنان را با رأفت پیوند داد و نظام واحدی را در کنار آیات قرآن کریم و مضامین آن به وجود آورد. اکنون که فتنه‌های فراوان در بین مسلمانان رواج یافته تنها راه خنثی‌سازی و مقابله با این طرح‌های شوم و صهیونیستی تمسک مسلمانان به قرآن است.

 

رشید لبنانی تصریح کرد: تمام مستکبران و سلطه‌جویان عالم که خواهان برافروختن آتش اختلاف و شکاف در بین مسلمانان هستند هدفی جز نابودی وحدت مسلمانان ندارند اما اگر ما در قول خداوند اتحاد داشته باشیم چیزی نمی‌تواند ما را نابود کند زیرا خداوند از مسلمانان می‌خواهد اگر در چیزی اختلاف داشتید در جهت رفع آن تلاش کنید.

وی تصریح کرد: ما امروز در ماهی بزرگ و ایام خجسته ولادت پیامبر (ص) قرار داریم و باید با تمسک به سیره ایشان در مقابل دشمنان سرسخت و در جهت تقوا و سعادت خود حرکت کنیم و اینها تنها با تمسک به آیات قرآن کریم حاصل می‌شود.

شایان ذکر است، کمیسیون جهان عاری از خشونت امروز جمعه 27 دی ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام دکتر علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برگزار شد.

پایان پیام/
 

 
کد خبر 333711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha