آیت‌الله تسخیری: وحدت، راه مقابله با چالش‌ها و تحقق و پروش اسلام است

خبرگزاری شبستان: مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: ما در جهان امروز نیازمند برنامه‌ریزی بوده و باید بدون هیچ ترس و هراسی برای تحقق آرمان هایمان تلاش کنیم که وحدت تنها راه دستیابی به اسلام حقیقی است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی تسخیری دربیست‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و کمیسیون اتحادیه زنان مسلمان بااشاره به ایام ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) گفت: ایام با برکت ولادت رسول رحمت و امام صادق(ع) را که منادی پیام وحدت امت اسلامی است گرامی می داریم. وی افزود: زنان نیز همانند مردان میتوانند مسئولیت های جامعه اسلامی را بر عهده بگیرند زیرا خداوند ولایت را در بین زن و مرد به مساوات تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: هدف نخست کمیسیون اتحادیه زنان مسلمان مبارزه با توطئه های دشمنان جهان اسلام بر سر برهم زدن ولایت بین زنان و مردان جامعه است که باید با آن مقابله شود.

 

آیت‌الله تسخیری عنوان کرد: ما نباید ضمام امورمان را به دست غرب دهیم تا هرآنچه که می خواهند انجام دهند و آن‌ها نیروهای ما را به یغما می‌برند؛ آن‌ها ما را به کشورهای کوچک و تکه تکه تقسیم می کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام اظهار کرد: متأسفانه برخی از کشورهای جهان عرب به خود می‌بالند که ولایت دین را نمی‌پذیرند مگر در مسائل شخصی، خانوادگی و امور فردی که این همان مفهوم لائیک است.

وی عنوان کرد: ما در جهان امروز نیازمند برنامه‌ریزی بوده و باید بدون هیچ ترس و هراسی برای تحقق آرمان هایمان تلاش کنیم ما با روبرو شدن با مسائل و برنامه‌ریزی برای آن‌ها می‌توانیم جهان اسلام را به آرامش برسانیم. که این هدفجز با تأسی به گفته های پیامبر(ص) محقق نمی شود. اگر گروهی در صدد دگرگونی جهان باشند به شرط برخورداری از اخلاق‌، بیداری و هوشیاری پیامبر(ص) مایه مباهات است.

 

وی افزود: ما نیازمند وحدت در جهان هستیم و برای ایستادگی در مقابل چالش‌ها و محقق شدن وظایف‌مان و پروش اسلام باید به وحدت برسیم.ما بهترین توانایی‌ها علمی و منابع و مراکز راهبردی جهان را داریم و اگر از تفرقه دوری کنیم می‌توانیم به هدف نهایی و بقایی که مدنظر اسلام است برسیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با اشاره به نقش زنان در راستای دستیابی به اهداف پیش روی جهان اسلام، افزود: کشورهای غربی به دلیل مسائل نژاد، امور جغرافیایی،‌ زبان و منافع خودشان کشورهای اسلامی را به غارت می برند و مزدوران خودشان را در بین مسلمانان باقی گذاشته‌اند. ما نیز باید با هوشیاری و تقریب در مقابل آن‌ها بایستیم.

 

آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: تقریب مقدمه‌ای برای بسترسازی و وحدت است. تقریب مسأله اندیشه‌هاست و ما هرگز نمی‌گوییم کسی در اندیشه یکی شود بلکه می‌گوییم در بستر این اندیشه‌ها به وحدت برسند.یعنی مذاهب در بستر قریب به رسمیت شناخته می شوند.

پایان پیام/
 

کد خبر 333714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha