امام با وحدت امت و پایه کرامت انقلاب کرد

خبرگزاری شبستان: احمد بدرالدین حسون با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیرگذاری آن در منطقه گفت: امام خمینی (ره) با ابزار وحدت امت و بر اساس کرامت انسانی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم کشور سوریه در بیست و هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان قرآن و نقش آن در وحدت امت اسلامی با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و عوامل این حماسه بزرگ گفت: امام خمینی (ره) با ابزار وحدت امت بر اساس کرامت انسانی و قداست دین انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در این دوران امام خامنه‌ای با هوشیاری کامل راه انقلاب اسلامی را طی می‌کند همچنان که در سخنان اخیر رهبر ایران عنوان شد که اصلاح‌طلبی ریشه در اصول‌گرایی دارد و همه امت یکی هستند.

 

وی افزود: اول کشوری که با پایداری و مقاومت خود به باشگاه هسته‌ای جهانی پیوست، ایران بود؛ این کشور هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و آنانی که به دنبال سلاح هسته‌ای هستند همان کشورهایی بوده که در هیروشیما، عراق و غیره آتش جنگ به پا‌ کردند. کشور ایران با رهبری مقتدرانه‌اش موفق شد در کنفرانس ژنو غرب را به توطئه‌ خویش یعنی ایجاد تفرقه در میان ملت ایران و بکارگیری تحریم‌ها برای عقب‌نشینی آنها معترف کند. ایران ملتی است که توانست نگاه جهانیان را به سمت خود جلب کند و با ابزار علم و تمدن و ارزش‌های اسلامی این موفقیت‌های انقلاب خود را به جهانیان اثبات می‌کند.

 

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: اکنون در مرحله حساسی از تاریخ امت اسلامی هستیم که باید مشکلات، اختلافات و کشف راهکارهای مناسب برای حل آن احصا شود. ملت ایران به دنیا ثابت کرد می‌شود با پایداری و مقاومت به فناوری هسته‌ای و پرتاب موشک به سوی فضا دست یافت و این نتیجه انقلاب اسلامی به ذمامت امام خمینی (ره) است.

 

احمد بدرالدین با اشاره به مشکلات داخلی کشور سوریه تصریح کرد: ملت سوریه مانند ملت ایران هستند که در مقابل 86 کشور مسلح در حال مقاومت است و هیچ اعتقادی به هلال شیعی ندارد. ملت سوریه به رسول خدا، کتاب‌اش و خاندان پاک و مطهر ایشان ایمان دارد و تمسک به این ارزش‌ها را راه سعادت می‌داند، ملت سوریه در زیر پرچم ولایت شیعه و در لباس دین سنی هستند.

 

وی عنوان کرد: دشمنان برای پیشبرد اهداف شوم اخبار ضد و نقیضی را در مورد سوریه مطرح می‌کنند که نباید آن را باور کرد. مردم سوریه با تمام فرزندان‌شان پایداری می‌کنند و با رهبری مؤمن‌اش در مقابل فتنه‌ها ایستاده است.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: از شما امت اسلامی می‌خواهم تا دستان مردم سوریه را بگیرید و همانند ملت ایران در کنار ما باشید زیرا سوریه تنها مجازات حمایت از مقاومت را می‌پردازد.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 333662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha