افتخاری: جایگاه زنان اسلامی در سایه تربیت الهی ثمره می دهد

خبرگزاری شبستان: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان در مکتب الهی، سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع) جایگاه بلندی دارند که نقش متعالی آنان در سایه تربیت صحیح و الهی نمایان می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیست‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به ارائه گزارشی از تشکیل اتحادیه زنان مسلمان پرداخت و گفت: بانوان در مکتب الهی، سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع) جایگاه بلندی دارند و نقش متعالی، تأثیرگذار، سازنده و ارزشمند آنان برکسی پوشیده نیست اما این خواسته تنها در کنار تربیت صحیح الهی محقق می شود.

وی افزود: نقش زنان در مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خوبی واکابی شده ولی متأسفانه دشمنان از راه‌های مختلف در نقش زنان، اقوام و تمدن‌ها را ملعبه نقشه های شوم و پلید خود قرار می دهند.


افتخاری عنوان کرد: 9 سال قبل کاروان بانوان را راه‌اندازی کردیم و بعد از آن اداره‌ای تشکیل شد و خوشبختانه به جایی رسیدیم که یک تشکل بزرگ برای زنان راه انداختیم تا اهداف زنان در جهان اسلام گسترش پیدا کند و در این راستا کمک‌های آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله اراکی بسیار زیاد و ارزشمند بوده است.
افتخاری عنوان کرد: همزمان با بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی طرح پیشنهادی اتحادیه زن مسلمان مطرح شد که در کنفرانس بیست و ششم این طرح به تصویب رسید و مورد تایید علما،‌بزرگان و بانوان فرهیخته قرار گرفت و اساسنامه آن در روز ولادت حضرت معصومه(س) ثبت نهایی شد که امیدواریم بتوانیم این کمیسیون را در حدی کارا کنیم تا الگوساز در سیره عملی زنان کشور شود.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 333715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha