کلید حل اختلافات مسلمانان در تمسک به قرآن و سیره پیامبر (ص) قرار دارد

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله اختری با اشاره به قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) به عنوان بهترین الگوی رفتاری مسلمانان گفت: کلید حل اختلافات جامعه اسلامی در تمسک به آیات قرآن و عمل به دستورات پیامبر (ص) قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به میراث جاودان پیامبر (ص) و عامل وحدت‌ساز امت اسلامی گفت: اگر امت مسلمان قرآن را محوریت رفتار و کردارشان قرار دهند حل اختلافات مسلمانان مرتفع می‌شود. قرآن دارای چنان جایگاهی است که پیامبر (ص) آن را به عنوان یادگار جاودان در بین امت اسلامی قرار داد، خداوند این کتاب را محور راهنمایی، هدایت و بیان جاودان برای ارشاد مردم و هدایت مسلمانان مقرر کرد.

وی افزود: قرآن کریم معجزه ارزنده الهی بوده که جامعه مسلمان را از ظلمات، چالش‌ها و بدبختی‌ها نجات می‌دهد. قرآن در همان بدو ظهور اسلام نقش هدایت‌گری و نجات آدمیان را داشت، قرآن کتابی است که ثمرات بسیاری را در طول تاریخ برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد، جامعه‌ای که در ابتدا متحد بوده و از هرگونه تشتت و درگیری و کشتار به دور بودند.

آیت‌الله اختری عنوان کرد: امروزه امت اسلامی گریبان‌گیر فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی است که روزهای تلخی را برای امت واحده مسلمان رقم زده، خداوند همواره از مسلمانان خواسته تا یکپارچه و متحد باشند و از آن بالاتر به چشم برادر یکدیگر را نگاه کنند لذا باید اندیشمندان و علمای مسلمان قرآن را محور خود قرار داده و این اختلافات را به کتاب الهی عرضه کنند تا آتش اختلافات و کشتارهای بی‌منطق مسلمانان خاموش شود.

وی با اشاره به افکار پلید و شوم دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان تصریح کرد: سیاست‌مداران انگلیسی از ادوار گذشته تاریخ به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در بین جامعه اسلامی بودند. زمانی بلاد مسلمانان یکپارچه و متحد بود اما آنها آن را تقسیم و تکه‌تکه کردند و افکار وهابی و تکفیری را به جان مسلمانان انداختند، افکاری که حرام خدا را حلال نیز می‌کند و تنها چاره‌ مقابله و ایستادگی در مقابل این افکار حضور مؤثر علمای مسلمان است، عقایدی که نه‌تنها حرکات ناهنجار دارد بلکه توهین به پیامبر (ص) را مذموم نمی‌داند.

آیت‌الله اختری خاطرنشان کرد: تمسک به آیات قرآن کریم سریع‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای دست‌یابی به ارتباط برادرانه و هم‌سو بین مسلمانان و دست‌یابی به امت واحده اسلامی است.

بنا بر این گزارش، خبیر حمدان، نماینده کشور لبنان با بیان این مطلب که کشور ایران همواره در تحقق وحدت امت اسلامی پیشگام بوده، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران با انقلاب امام خمینی (ره) برای دست‌یابی به توحید کلمه و کلمه توحیدی انقلاب کرد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب ادامه‌دهنده راه امام خمینی (ره) هستند و جهان عرب نیز برای دست‌یابی به اهداف خود و برون‌داد از آشوب و درگیری منطقه که در کشورهایی مثل فلسطین، سوریه، عراق و غیره شاهد هستیم نیازمند وحدت کلمه هستند اما همواره افرادی مزدور تفرقه‌افکنی را در بین مسلمانان رواج می‌دهند.

وی عنوان کرد: کشتار کودکان بی‌گناه و زندانی‌کردن فلسطینی‌ها و آشوب‌های اخیر منطقه در کشور سوریه به نفع افکار صهیونیستی است و دشمنانی که قسم‌خورده نابودی اسلام بوده و بر خلع سلاح‌کردن حزب‌الله در لبنان اصرار دارند. آنها همواره به دنبال بی‌اعتمادکردن رهبران مسلمان نسبت به کشورهای ایران هستند اما این کشور همواره به نفع بلاد مسلمانان و دست‌یابی به وحدت امت واحده اسلامی پیش‌قدم بوده است.

خبیر حمدان عنوان کرد: سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد که در این مدت این کشور کوچک‌ترین تجاوزی به سرزمین‌های دیگر ملل جهان نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تنها راه برون‌دادن از چالش‌ها و اختلافات و درگیری‌های امت اسلامی بازگشت به آموزه‌های قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) است.

پایان پیام/

 

کد خبر 334217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha