فعالیت نخستین مرکز نیکوکاری محله یزد درکانون فرهنگی و هنری حسنیه جعفری

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حسنیه جعفری استان یزد از فعالیت نختستین مرکز نیکوکاری محله شهرستان یزد در این کانون خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حسنیه جعفری در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد ضمن تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، به کارکردهای مساجد در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: اینکه عده ای مساجد را تنها محلی برای اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس دعا و برگزاری مجالس عزاداری می دانند اشتباه می باشد.


وی یکی از مهمترین کارکردهای مساجد را فعالیت در حوزه فرهنگی دانست و افزود: در این حوزه نیز با حضور کانون های فرهنگی و هنری مساجد شاهد فعالیت های چشمگیری در سطح محلات و حتی استان بوده ایم.


حسینی افزود: با حضور کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و جذب جوانان به مساجد می توانیم امیدوار باشیم که مساجد به کارکرد واقعی خود در جامعه دست یابند.


وی با اشاره به حضور تشکل ها و انجمن های مختلف در مساجد، اظهار داشت: هنگامی فعالیت ها در مساجد اثر بخش خواهد بود که همه در یک راستا و تحت یک عنوان انجام شود و بهترین عنوان همین کانون های مساجد می باشد که توانسته است جوانان بسیاری را به مساجد جذب کند.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حسنیه جعفری در ادامه با اشاره به فعالیت های شاخص این کانون در طول سال، گفت: یکی از مهمترین و شاخص ترین برنامه های این کانون تحقیق و پرسش در مورد اوضاع معیشتی اهالی محل جهت حل مشکلات آن ها می باشد.


وی با بیان اینکه حضرت امام (ره)فرموده اند "از مساجد باید امور اداره شود" اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های برنامه های فرهنگی مساجد باید توجه به امور زندگی محرومان و مستمندان محل باشد.


حسینی افزود: در همین راستاو به دلیل فعالیت های شاخص این کانون در حوزه کمک رسانی به محرومان و مستمندان نخستین مرکز نیکوکاری محله توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد در این مسجد راه اندازی شده است.


وی تامین تجهیزیه برای نو عروسان، تهیه سیسمونی برای نوزادان، برگزاری کلاس های تقویتی، برگزاری جلسات مشاوره،توزیع بسته های حمایتی در مناسبت های مختلف، معرفی بیماران به مراکز درمانی و برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی را از جمله خدمات انجام گرفته توسط مرکز نیکوکاری این کانون برای نیازمندان محله دانست.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حسنیه جعفری در پایان بر لزوم تقویت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید کرد و گفت: در سایه فعالیت مداوم این کانون ها می توان شاهد شکوفایی مساجد و اجرای سایر فعالیت ها در مساجد بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 334465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha