انتشار فراخوان نهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز انتشار نهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در آینده ای نردیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه برنامه ریزی های مناسبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری صورت گرفت، اظهارداشت: هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی امسال برای نخستین بار(شهریور) به میزبانی یزد برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.


وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان این جشنواره، 205 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان یزد ارسال شد که 101 اثر متعلق به بخش مستند کوتاه،10 اثر متعلق به بخش مستند بلند و 94 اثر متعلق بخش داستانی کوتاه بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز بکار دبیرخانه نهمین دوره این جشنواره، گفت: هم اکنون فراخوان نهمین دوره این جشنواره چاپ و منتشر شده است.


این مقام مسئول اظهارداشت: نخستین کنگره ملی کمال الدین محمد وحشی بافقی هم مهرماه با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دردولت تدبیر در شهرستان بافق به کار خود پایان داد.


عبدالحسینی اظهارداشت: 400 خلاصه مقاله از دانشگاه های سراسر کشور به دبیرخانه رسید که از این تعداد 300 خلاصه مقاله انتخاب و در کتابی با عنوان " شرح دل آرایی" به چاپ رسید.


وی افزود: آذرماه امسال نیزشورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به منظور قدردانی و حمایت از پژوهشگران، پانزدهمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی را برگزار نمود.


به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، 30 اثر در مرحله داوری پانزدهمین دوره پژوهش های برتر استان یزد صورت پذیرفت.


عبدالحسینی گفت: در آذر ماه همچنین دومین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی حدیث نینوا، با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.


وی افزود: 335 اثر از شاعران 5 استان به دبیرخانه سوگواره راه یافته بود.


وی با بیان اینکه تا پایان امسال هم برنامه متنوع دیگری ازسوی این اداره برگزار می شود، تصریح کرد: نمایشگاه ملی کتاب یزد با حضور بیش از 500ناشر کشور از مهمترین برنامه های این اداره تال پایان سال خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، عبدالحسینی ادامه داد: این نمایشگاه اسفنده ماه سال جاری برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، جشنواره نمایشنامه خوانی، نمایشگاه عکس آسیب های اجتماعی،کنگره ملی شعرکویر،کنگره شعر توحیدی، جشنواره شعرنماز، جشنواره خوشنویسی، جشنواره منطقه ای مطبوعات و جشنواره داستان نویسی را از اهم برنامه های این اداره کل درآینده اعلام کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 334208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha