تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شعر نماز استان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز از تمدید مهلت ارسال آثاربه نخستین جشنواره استانی شعر نماز خبر داد.

سید رضا آقایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجرگفت: با توجه به استقبال گسترده شاعران استان از شب شعر نماز مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ششم بهمن ماه تمدید شده است.


وی با اشاره به ارسال 85 اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ به نشانی مهریز، خیابان مطهری جنوبی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌شهرستان مهریز ارسال کنند.


آقایی با بیان اینکه جشنواره شعر نماز دارای هیچگونه محدودیت سنی نمی باشد، افزود: نماز و شهدا در دفاع مقدس، نماز و سبک زندگی اسلامی، نماز و فرهنگ و هنر، نماز و رشد و تعالی، نماز و جوانان موضوعات این جشنواره می باشد.


وی نگاه متعهدانه و هنرمندانه به امر مقدس نماز با هدف اشاعه و گسترش این فریضه الهی را هدف اصلی این جشنواره دانست و اظهار داشت: الگوسازی برای نسل جوان با هدف معرفی نمازبه عنوان بالاترین مظهر عبودیت، تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان با رویکرد دینی به ویژه نماز، شناسایی استعداد‌های ادبی و هنری جامعه از دیگر اهداف اجرای نخستین جشنواره نماز استان می باشد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز با مهم دانستن ترویج آموزه‌های دینی با استفاده از ابزارهای هنری، تصریح کرد: یکی از ابزار بسیارمهمی که در بین جامعه به ویژه نسل جوان می تواند مؤثر باشد هنر است، هنر به عنوان ابزار مؤثر در جامعه می‌تواند مفاهیم دینی و الهی را به درون جامعه منتقل کند.


وی با تأکید بر پیام مقام معظم رهبری مبنی بر خلق آثار دینی با بهره‌گیری از هنر، افزود: امید است که این رویکرد های فرهنگی و هنری به حاکم کردن دین و معنویات بیشتر در جامعه بیانجامد.


آقایی با بیان اینکه جشنواره باید خروجی قابل توجهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در جشنواره نماز و نیایش باید معنویت حاکم باشد تا تنها به ظاهر نماز و نیایش پرداخته نشود.
 

پایان پیام/

کد خبر 334835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha