یزد باید به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد بر لزوم معرفی یزد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، امروز ( 3 بهمن) در نشست با مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با اشاره به فعالیت های مناسب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: یزد باید به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.


وی با بیان اینکه با حرف نمی توان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شد، افزود: باید سعی کنیم و بر تاثیر گذاری فرهنگ و هنر خود بیافزاییم تا همگان جذب شوند.


میر محمدی با اشاره به غنی بودن فرهنگ و مشاهیر استان، اظهارداشت: مردم دنیا به هنرهای ایران اسلامی تشنه هستند که متاسفانه در ترویج آن کوتاهی کردیم.


وی برند یزدی را معرف دالعباده و دارالعلم دانست و اظهار داشت: عنوان یزدی در هرجایی که شنیده می شود،در ذهن افراد، امانتدار، تلاشگرودرستی تداعی می شود.


استاندار یزد با اشاره به اینکه باید ویژگی های دارالعبادگی را حفظ کنیم، تصریح کرد: حفظ فرهنگ یزدی مهمترین وظیفه ای است که در این برهه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.


میرمحمدی، پاسداری از برند دارالعبادگی و تلاش در جهت معرفی یزد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی را دومقوله مهم وارزشمند دانست و گفت: حفظ وحدت،تقویت باورهای اعتقادی، حفظ و حرمت مشاهیر و ادباء در این مسیرمهم وارزشمند است.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت:در 25ماه فعالیتم در این اداره کل به 95درصد از برنامه هایی که پیش بینی نموده بودیم رسیده ایم.


بهرام عبدالحسینی با ارائه گزارش عملکردی طی 2 سال گذشته، اظهارداشت:دربهمن ماه به مناسبت ایام الله دهه فجر برنامه های متنوعی در نظرگرفته شده است.


وی جشنواره عکس فجر در شهر ما، جشنواره داستان نویسی، جشنواره نمایشنامه خوانی، جشنواره شهر نماز و جشنواره منطقه ای مطبوعات را از اهم برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر ذکر کرد.


وی گفت: در اسفند ماه سال جاری نیز نمایشگاه بزرگ کتاب یزد و کنگره ملی شعر کویر برگزار می شود.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 335337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha