دولت، مساجد، والدین کدامیک هم دست تکفیری ها هستند؟

خبرگزاری شبستان: وزیر کشور فرانسه با همدستی رسانه های سوءگرا،مساجد این کشور را نقطه اشتراک میان تکفیری های سوریه و جوانانی می داند که بی خبر به جبهه های تروریستهای سوریه می پیوندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «صدای روسیه»، « نمی خواستم آدم کش باشم اما راستش کاری که شایسته شخصیتم باشد را پیدا نکردم...»
رسانه ها هر روز از عضویت دهها جوان زیر سی سال فرانسوی به گروههای تکفیری سوریه خبر می دهد که بین 15 تا 17 سال سن دارند و در مدارس جمهوری فرانسه تحصیل کرده اند.
همواره این سئوال در ذهن پیش می آید که چه تفکری باعث می شود تا جوانان فرانسوی سر را درون خاک فرو ببرند و چنین حس نفرتی از بشار اسد در آنها پدید آید که آنها را به میدان های جنگ بکشاند و آنها را عضو گروههای تروریستی ای بکند که عمرشان به دهه 1990 بر می گردد.
بی پرده باید به ظرفیت چند منظوره گروههای تروریستی در جذب جوانان اعتراف کرد و باید یادآور شد که شاید اعتقاد دینی آخرین دست آویزی است که تروریستها برای منحرف کردن جوانان از آن استفاده می کنند و در مراحل اولیه به نقطه ضعف های آنها متوسل می شوند.
حس ماجراجویی در کنار عدم شناخت منطقه درگیر در سوریه در میان جوانان فرانسه از عمده ترین عواملی است که به کمک گروههای تروریست در جذب آنها می آید.
جالب است بدانیم، مانوئل والز، وزیر کشور فرانسه یکی از علت های این معضل را تصویب فانون 1 ژانویه 2013 فرانسه مبنی بر صدور اجازه کودکان زیر 20 سال برای خروج از کشور بدون نیاز به رضایتنامه و یا مجوز رسمی دولت ، دانسته است.
همین امر ورود جوانان فرانسوی به ترکیه و گذر آنها از استانبول و حضور در سوریه را تسهیل کرده است، از اینجا است که بسیاری از جوانان زیر 15 سال را می بینیم که بی اطلاع از والدینشان در حال گشت و گذار در فرا مرزها هستند.
در جایی برخی تحلیلگران فرانسوی برآورد کردند که غفلت دولت این کشور از عملکرد و فعالیت روزانه مساجد منجر به این پدیده شده است.
آنها با استناد به اینکه در سال 2012 حدود 500 مسجد از حوزه اختیار دولت خارج شده اند مدعی هستند گروههای افراطی با دادن پول به جوانان زیر بیست سال هزینه های سفر آنها را تامین می کنند.
اینجا است که موضوع تخریب فعالیت فرهنگی مساجد در فرانسه زیر سئوال می رود و این مراکز عبادی فرهنگی مقر فعالیت های تکفیری ها معرفی می شوند.

اینجا است که وزیر کشور فرانسه با استناد به این حقیقت ساختگی مهاجران مسلمان جوان و مجرد را نشانه می رود و کشور را به کنترل ورود و خروج آنها به هر بهانه ای ملزم می داند.
مسئله زمانی برای اتحادیه اروپا بحرانی می شود که مرزهای قفقاز گذرگاه مناسبی برای ورود تروریستها به شهرهای بزرگ روسیه نا امن می شود.
موضوع بازگرداندن جوانان خارج شده به کشور بحران دیگری را دامن می زند و آن هم نفوذ این جوانان به جمع هم سن سالانشان از اقوام مسیحی و مسلمان و لائیک است.
باید یاد آور شد که دادگستری فرانسه تنها اسامی 700 جوان خارج شده از کشور را در این لیست سیاه جمع آوری کرده است.
براساس این گزارش، حمایت کشورهای غربی از معارضین سوریه در باب تامین های مالی و سیاسی یکی از عواملی است که دولت های این کشورها را در جبهه مقابل بشار اسد می نشاند، به همین سبب بی تحرکی دولت های اروپایی نسبت به جذب جوانان در گروههای تروریستی نوعی همدستی آنها با تروریسم سوریه برآورد شده است.
پایان پیام/


کد خبر 334648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha