هنر تجلی بهترین فضیلت های اخلاقی در جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان، گفت: نیازمند استفاده از هنر در پرورش زیبایی های فطری انسان هستیم چراکه هنر تجلی بهترین فضیلت های اخلاقی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز (1 بهمن) در آیین نکوداشت مقام هنر در نگارخانه خطایی اردبیل، اظهار داشت: هنرمندان رسالت عظیمی در انتقال تاریخ ارزشمند فرهنگی کشور به نسل آینده دارند و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند.


وی، با بیان اینکه در پرورش زیبایی‌های فطری انسان همیشه نیازمند استفاده از هنر هستیم، افزود: پیدایش موسیقی، هنر خطاطی و نقاشی با هدف بیان و تبیین زیبایی های اخلاقی و انسانی صورت گرفته است و به جرات می توان گفت که هنر تجلی بهترین فضیلت های اخلاقی در جامعه است.


امام جمعه اردبیل، با اشاره به سابقه درخشان و طولانی خوشنویسی در عالم اسلام، ادامه داد: خط نستعلیق اصالت ایرانی دارد و این خط نباید به نام کشورهای دیگر به ثبت برسد چراکه این اقدام، حرکتی مذموم و ناپسند است و در این راستا وظیفه مسئولان است که از بروز این اقدام جلوگیری کند.


حجت الاسلام عاملی، با بیان اینکه استان اردبیل مهد هنر شیعی و اسلامی است، عنوان کرد: با تشکیل حکومت صفوی عرفان شیعی و اسلامی این حکومت تا ماورای قفقاز توسعه پیدا کرد به طوری که ما نتیجه آن را امروز در کشورهایی به مانند سوریه و عراق مشاهده می کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر اینکه جامعه ما نیازمند شناسایی هنرمندان باذوق بسیاری نظیر صابر صفایی است، گفت: این هنرمند اردبیلی توانسته است در بین هنرمندان جهان اسلام رتبه برتر را در خلق خط کوفی به دست اورد و در این راستا وظیفه شورای فرهنگی عمومی تجلیل از مفاخر علمی، هنری و فرهنگی استان است.


سال 1363 نقطه عطف خوشنویسی استان اردبیل بود


در پایان این مراسم، حسن معترض مدیر انجمن خوشنویسی اردبیل، با اعلام اینکه سال 1363 نقطه عطف خوشنویسی اردبیل بود، تصریح کرد: سقارشی کار کردن خوشنویسان استان اردبیل ضربه ای به بدنه ارزشمند ومعنوی هنر است چراکه این هنر باید در اختیار عموم مردم باشد.


معترض، خواستار راه اندازی گالری فروش محصولات هنری شد و بیان داشت: دغدغه دیگر هنرمندان استان اردبیل عدم دسترسی به کتب تخصصی رشته های هنری است چراکه این کتابها به دلیل تیراژ چاپ پایین محدود می باشند و تعداد اندکی از هنرمندان به انها دسترسی دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 334663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha