ادارات در برگزاری برنامه های دهه فجر اهتمام ورزند

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خواستار اهتمام و توجه ادارات به برگزاری برنامه های دهه فجر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی قابل پیش از ظهر امروز (2 بهمن) در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه دهه فجر، جشن بزرگ ملی قرار داریم که امام خمینی (ره) فرمودند 22 بهمن در طول زندگی و برای نسل های آینده باید سرمشق قرار گیرد و رهبری نیز فرمودند: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است.
 

وی ادامه داد: همه می دانیم که پیروزی انقلاب اسلامی در این خطه، موجب امید محرومان و مستضعفان و به ویژه مسلمانان شد و از همین رو باید برای پاسداشت این ایام، همه تلاش کنیم.
 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: این انقلاب برکاتی را برای کشور ما به دنبال داشته است، بنابراین باید حرمت آن را پاس داشت و همه موظف هستیم که در برابر این نعمت، قدردان باشیم و حفظ این نعمت ها به همه ما واجب است.
 

وی عنوان کرد: تاکنون 25 جلسه در استان قزوین برای برگزاری برنامه های دهه فجر برگزار شده است که برنامه های دهه فجر شامل نثار گل به جایگاه امام در جوار مزار شهدا، رژه نیروهای مسلح، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی، برگزاری گفتمان های دینی و غیره می شود.
 

حجت الاسلام قابل در ادامه از کوتاهی برخی ادارات در برگزاری برنامه های دهه فجر انتقاد کرد و گفت: انقلاب ما یک وجه درونی و یک وجه بیرونی دارد که وجه بیرونی آن تزئینات است و این گلایه وجود دارد که در سالهای گذشته از مجموعه ادارات؛ 80 ارگان حتی یک پرچم و یک عکس را نیز در دهه فجر نزده بودند که این موضوع در زمان استاندار سابق منتقل شد و سال گذشته 80 ارگان به 52 ارگان کاهش یافت که البته این ارگان ها شامل ادارات و بانک ها می شد.
 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام کرد: بنابراین سردرب ادارات باید تزئین شده و علامت جشن در آنها دیده شود و در درون ادارات نیز باید برنامه های دهه فجر برگزار و دستاوردهای انقلاب تبیین شود.
 

وی یادآور شد: تقویت روحیه ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان، همبستگی و وفاق ملی، توجه به نامگذاری سال و تکیه بر توانمندی های داخلی محورهایی است که برنامه های دهه فجر سال جاری باید در این راستا برگزار شود.
 

در ادامه نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در قرآن کریم بیش از 30 آیه در خصوص امتحان و آزمایش الهی است و موارد امتحانی نیز متعدد است که یکی از این موارد، نظام جمهوری اسلامی است که به عنوان یک امانت در اختیار کارگزاران نظام است و به واسطه این امانت الهی مورد امتحان قرار می گیریم.
 

روح الله عباسپور اضافه کرد: این امانت الهی نه تنها داخل کشور ما را بلکه کره خاکی را تحت تأثیر قرار داده است و امروز متولیان آن در حوزه های مدیریتی مشغول خدمت هستند که یکی از این بخش ها، معاونت سیاسی و امنیتی استانداری است.
 

وی عنوان کرد: بعد از استاندار، معاون سیاسی و امنیتی بالاترین جایگاه را دارد و حوزه کاری این معاونت وسیع و گسترده است و یکی از مسئولیت ها در این حوزه، برگزاری انتخابات است.
 

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: آقای طاهرخانی در مدت فعالیت خود، خدمات بسیاری را داشتند به طوری که در زمان ایشان شاهد برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بودیم که این امر به خوبی صورت گرفت.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 335428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha