از انتقاد قرائتی به امام تا استخراج 600 نکته شهرسازی در قرآن

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته بیش از 600 نکته در خصوص شهرسازی در قرآن کریم استخراج شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، امروز (2 بهمن) در دیدار با اعضای کمیته امور مساجد دهه فجر کشور با اشاره به موضوع وهابیت گفت: وهابیت انسان‌های پوکی هستند که هیچ چیزی در خصوص مسائل اسلامی نمی‌دانند.
 

وی بیان داشت: این افراد معتقدند که غدیر وجود ندارد و طبق نظر آنها همه باید کافر از دنیا بروند زیرا قرآن می‌فرماید با وجود آیات و رسول شما نباید کافر شوید و بعد از حضرت رسول(ص) آنها کسی را قبول ندارند پس باید همه کافر باشند.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: موضوع توسل امری است که در قرآن نیز به آن اشاره شده اما آنها این امر را قبول ندارند، لج بازترین افراد که به حضرت موسی(ع) گفتند باید هزار معجزه بیاوردید، هنگام گرفتاری توسل کردند.
 

حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص امامزادگان گفت: در این زمینه هم آنها هیچ اعتنایی ندارد و همانند قبر حجربن عدی همه اماکن زیارتی را تخریب می‌کنند در صورتی که قرآن می‌گوید نسل موسی(ع) در صندوق است که آرامش بخش است، حال در ضریحی که آل پیامبر(ص) در آن است مقدس نیست؟
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دهه فجر گفت: باید به مردم خوبی‌ها و بدی‌ها را بگوییم و جمع و تفریق کنیم و ببینیم برنده یا بازنده هستیم.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: کارهای زیادی در دوران انقلاب شده که باید بیان کنیم تا دیگران بدانند در گذشته چگونه بوده و امروز به چه میزان خدمت شده است.
 

حجت‌الاسلام قرائتی عنوان داشت: باید تفسیر قرآن کریم را زنده کنیم و در مساجد و محلات مختلف این مسائل را مطرح کنیم.
 

وی گفت: در قرآن کریم مسائل بسیاری وجود دارد که باید دقت شود و اگر کمی تدبر داشته باشیم قطعا به نکات بسیار زیبایی خواهیم رسیم.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: بنده چند هفته در خصوص مسکن و شهرسازی در قرآن بررسی می‌کردم که بیش از 600 نکته به دست آوردم و این نشان دهنده آن است که قرآن در همه مسائل دستور دارد.
 

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: کل قرآن سبک زندگی است و از بسم الله اول تا آخرین نکته آن سبک زندگی است که باید توجه داشته باشیم.
 

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از دیدار با امام گفت: بنده تمام سخنان امام را گوش دادم که هیچ کدام را یادم نیست اما یکی از ملاقات‌ها که به صورت خصوصی با امام داشتم را یادم هست.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در یکی از این دیدارها به امام گفتم که وقتی که جبهه می‌روم با پول بیت المال که برای سپاه است به مقر ارتش هم می‌روم که امام راحل فرمودند که این جایز نیست و این نشان دهنده دقت امام به همه مسائل بود.


حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: همچنین بنده به ایشان گفتم که اجازه هست که از شما انتقادی داشته باشم و امام با تواضع خاصی فرمودند که بله بفرمایید و بنده گفتم که شما یک جاهایی نماینده دارید که نیاز نیست، مثل نماینده امام در نهضت سواد آموزی و یک جاهایی که نیاز است نماینده داشته باشید، ندارید مثل اتاق پخش صدا و سیما که امام راحل فرمودند اجازه بدهید در این خصوص تامل کنم.


وی افزود: بعد از آن صحبت‌ها فرزند امام پیش من آمد و گفت حاج‌آقا شما نیاز به خانه یا ماشین دارید و من گفتم خیر و ایشان رفتند که این صحبت نشان دهنده این بود که امام هیچ گاه از انتقاد ناراحت نشده و حتی کسی که انتقاد می‌کرد هم ایشان خوشحال می‌شدند و باید این مسائل مد نظر ما باشد و الگو بگیریم.
 

پایان پیام/

کد خبر 335448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha