اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در دهه فجر

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته های قرآن- انجمن ها، هیئت و کانون های اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان از اجرای بیش از یکصد برنامه فرهنگی و مذهبی همزمان با دهه فجر در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، رئیس کمیته های قرآن- انجمن ها، هیئت و کانون های اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان با تبریک ایام دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران گفت: از مهمترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ از حوزه علمیه قم به تمامی شهرهای استان و روستاهای بزرگ است.


وی افزود: در این زمینه اطلاع رسانی نیز انجام شده و به همه اعلام کردیم که در صورت نیاز به روحانی ما آن را تامین خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های قرآنی به ویژه جشنواره خانواده از دیگر برنامه های سازمان است.


حجت الاسلام نژاد ادامه داد: برپایی چندین همایش و گردهمایی از جمله گردهمایی روحانیون و علما، هیئت مذهبی، مداحان استان، چهره های فرهنگی و تاثیر گذار از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: برگزاری مسابقات فرهنگی در قالب مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقه در فضای مجازی از طریق سایت سازمان تبلیغات اسلامی و مسابقات روزانه از طریق تلویزیون با مشارکت صدا و سیمای استان گلستان از دیگر برنامه ها به مناسبت دهه فجر است.


وی افزود: با توجه به مقارن شدن ایام الله دهه فجر با ولادت امام حسن عسگری (ع) و وفات حضرت معصومه (س) برنامه هایی متناسب با این روزها نیز پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه همچنین برنامه های مختلف فرهنگی و دینی متنوع دیگری نیز برنامه ریزی شده است، گفت: از دیگر برنامه ها افتتاح ساختمان سازمان تبلیغات در شهرستان مراوه تپه و افتتاح چندین خانه عالم در استان است.


حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: از آن جایی که انقلاب اسلامی ما مردمی بوده و به صورت خودجوش توسط مردم ادامه پیدا کرده و هرجایی که انقلاب نیاز به مردم داشت آن ها حضور پررنگی داشتند به نظر می رسد همچنان این بخش مردمی را باید تقویت کرد. بنابراین تشکل ها، هیئت امنای مساجد، هیئت مذهبی و سایر دست اندرکاران باید به این مسئله توجه داشته باشند.


وی با اشاره به فرهنگی- دینی بودن انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله، مسئولان باید توجه کنند که در گرامیداشت انقلاب برنامه های فرهنگی و دینی غالب باشد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مردم ما برای پیروزی انقلاب هرچه که لازم بود از جان و مال خود گذاشتند و باید خدمت رسانی در شان آن ها انجام شود. اگر بتوان خدمات بیشتری در قالب افتتاح طرح های مختلف که نیاز مردم است، انجام شود می توانیم خدمت رسانی بیشتری به مردم داشته باشیم.


وی گفت: یک نکته مهم که همیشه باید به آن توجه داشت این است که در کشور تنها یک حرف حجت بوده و آن حرف مقام معظم رهبری است. استقلال، عزت و کرامت ما در پرتو اطاعت از رهبری انقلاب است و پیروزی که در آن زمان به دست آوردیم به خاطر اطاعت محض از امام خمینی (ره) بود. بنابراین امروز نیز باید اطاعت از رهبری را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.


حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به نقشه های دشمن برای نفوذ در بین مردم، افزود: باید دشمن را همیشه شناخت. ممکن است تاکتیک های دشمن در زمان های مختلف تغییر کند بنابراین دشمن شناسی مردم باید افزایش پیدا کند.
 

وی با بیان اینکه مردم نباید اجازه دهند دشمن در صفوف آن ها نفوذ کنند، گفت: طی این سال ها مردم ما همیشه به این نکته توجه داشتند و دست دشمن را زودتر خوانده و در مقاطع مختلف با حمایت از نظام جمهوری اسلامی امید دشمنان را ناامید کردند در دهه فجر امسال نیز مردم با حضور گسترده خود حمایت از نظام و اطاعت از رهبری را نشان خواهند داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 335628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha