بحرین منافع مردمش رابه آمریکا فروخته اماقطع رابطه بهترین راه حل نیست

در حال حاضر اگر ما بخواهیم مقابله به مثل با حکومت بحرین کنیم راحت‌ترین کار بستن سفارت این کشور است ولی ما قبل از آن می‌خواهیم تقلیل رابطه را داشته باشیم.

 

 

 

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های آل خلیفه و آل سعود در بحرین و چگونگی ارتباط کشورمان با حاکمان این کشور به خبرنگار شبستان گفت: در بدو امر جزء سیاست‌های نظام ما این نیست که روابط دیپلماتیک را کاهش دهد و یا سفارتخانه‌ای را تعطیل کند اما از آنجا که در بحث سیاست خارجی ما تأکید مقام معظم رهبری بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است چنانچه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بررسی‌های خود متوجه شود که در تطبیق با این سه اصل خارجی‌ها مواضعی دیگر دارند که به جایگاه ملت و عزت‌مندی آنها لطمه می‌خورد قطعا به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند.

 

وی اظهار کرد: قطعا دستگاه‌ دیپلماسی ما این موارد را بررسی می‌کند و اگر در مراحل تذکر و اخطار نتیجه‌ای نداشت قطعا ما سطح روابط دیپلماتیک‌مان را در حد یک کاردار تقلیل می‌دهیم.

 

آلیا تصریح کرد: در هفته‌های گذشته کارشناسان وزارت خارجه در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافتند و آخرین تحلیل را از حوادث و شرایط منطقه ارایه دادند و در حال حاضر نیز این جلسات مستمرا ادامه دارد تا ما ضمن بررسی حوادث منطقه، حوادث بحرین و سطح روابط‌مان را با این کشور بررسی کنیم.

 

وی گفت: ما درصدد هستیم تصمیمی در کمیسیون اتخاذ کنیم که در سطح منطقه مؤثر باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در پشت قضیه کشتار مردم در بحرین به دست آل سعود و آل خلیفه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها قرار دارند و دست عربستانی‌ها به خون شهروندان بحرینی آغشته شده است و در حال حاضر این کشور در بن‌بست گرفتار شده است و از طرفی عرق انسانی ما حکم می‌کند در مورد جنایت‌هایی که در بحرین صورت می‌گیرد، سکوت نکنیم.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر اگر ما بخواهیم مقابله به مثل با حکومت بحرین کنیم راحت‌ترین کار بستن سفارت این کشور است ولی ما قبل از آن می‌خواهیم تقلیل رابطه را داشته باشیم.

 

نماینده تهران در خانه ملت یادآور شد: در حال حاضر دولت بحرین صددرصد خود و منافع مردمش را به رژیم صهیونیستی و آمریکا فروخته است و ما به حکم اهمیت منطقه و وابستگی ملت‌ها قطعا باید اقداماتی را از طریق کشورهای جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی صورت دهیم زیرا اقدامات جمعی مؤثرتر است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 33569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha