بهره گیری از فضای مساجد در برنامه های دهه فجر/رئیسی، سخنران"22بهمن"

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجراستان کرمان با اعلام مهمترین برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب، بهره گیری از فضای مساجد به عنوان مراکز شکل گیری انقلاب را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای ایام الله دهه فجر گفت: از امروز(5بهمن)هفته استقبال از این ایام الله را داریم که مهمترین برنامه این هفته، علاوه بر آماده سازی و مهیاسازی برای اجرای برنامه ها، افتتاح نمایشگاه قرآن کریم در(10بهمن)است.


مهدی صدفی با اشاره به اجرای 3هزار برنامه در ایام الله دهه فجر در سراسر استان، به ویژه برنامه سالروز ورود امام راحل به میهن در (12بهمن)جاری در سالن شهدای کارگر اشاره کرد و افزود: در این مراسم علاوه بر برنامه های متنوع فرهنگی، استاندار کرمان نیز به عنوان سخنران مراسم به ایراد سخن می پردازد.


وی با اشاره به راهپیمایی(22بهمن)مسیر این راهپیمایی را از چهارراه طالقانی به سمت میدان عاشورا اعلام کرد و گفت: در طول مسیر فعالیت های تبلیغی و فرهنگی انجام می شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه است.


این مسئول، نورافشانی آسمان کرمان در شب (22بهمن)برگزاری جشن های انقلاب در 25تکیه در مرکز استان، 10شب جنگ شادی در خانه شهر، تالار عماد و سالن ولایت، اجرای 15کنسرت موسیقی سنتی، همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب، جشنواره روستائی و عشایری، محافل قرآنی و... را از دیگر برنامه های مهم ایام الله دهه فجر برشمرد.


وی با بیان اینکه بهره گیری از فضای مساجد در اجرای برنامه ها مورد تأکید ستاد است؛ تصریح کرد: مساجد، مراکز شکل گیری انقلاب و دانشگاه تربیت انسانی جامعه هستند که باید برنامه های این ایام در آنها با شکل خاص خودش برگزار شود.


صدفی در خصوص توجه به فراگیر بودن برنامه های دهه فجر و عدم محدودیت آن به قشری خاص، تشکیل 23 کمیته در ستاد مرکز استان و 17 کمیته در ستادهای شهرستانی را که هر کمیته نماینده قشری خاص بوده و در مجموع، همه اقشار را در بر می گیرند، متذکر شد.


وی با اشاره به جمعیت بیش از 43درصدی استان در روستاها، توجه ویژه به این مناطق، توجه به جوانان و نوجوانان، بازخوانی تاریخ انقلاب و وقایع مربوط به آن، امید بخشی به جامعه و کارآمدی نظام دینی و انقلابی ایران را از دیگر رویکردهای مهم ستاد دهه فجر استان نام برد و افزود: بیان دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب، تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی و هدایت جامعه و مشارکت عمومی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و توجه ویژه به شعار سال نیز مد نظر است.


رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر استان کرمان با تأکید بر اینکه یکی از دلایل دشمنی بیگانگان با ایران اسلامی، موفقیت های نظام در عرصه های مختلف است؛ بیان این موفقیت ها و دستاوردهای را در راستای مقابله با توطئه ناکارآمد جلوه دادن نظام دانست.

 

پایان پیام/

کد خبر 335695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha