اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم محقق می شود

خبرگزاری شبستان: فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با مشارکت مردمی امکان پذیر است، گفت: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردم استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، بهرام پوراشرف در مراسم جشن "نارنگی چن"(در زبان محلی چیدن نارنگی) با بیان اینکه مشارکت مردم لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردم استقبال کرد و فضایی بر جامعه حاکم کرد تا مردم خودشان را مولد در اقتصاد ببینند.
 

 وی عنوان کرد: در نظریه های اقتصادی نقش مردم به عنوان مصرف کنندگان گاه بسیار حائز اهمیت است. بنابراین از مهمترین نقش های مردم در تحقق اقتصاد می توان به مدیریت مصرف و تولید ثروت حلال اشاره کرد و تولید ثروت حلال باید در جامعه نهادینه شود و در کنار آن تولید ثروت کاذب از طریق واسطه گری و دلالی به امری ناپسند در میان آحاد جامعه بدل شود.
 

پوراشرف با اشاره به راهکار های افزایش نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: رواج اخلاق گرایی در جامعه، ارتقا اخلاق در میان بازاریان و کسبه به منظور پرهیز از احتکار اجناس، گرانفروشی و کم فروشی و عدم توجه به کسب حلال از جمله این راهکارها است.
 

 فرماندار حاجی آباد رابطه میان مردم و مسئولان را از جمله راهکارهای مهم و ضروری در افزایش مشارکت مردم دانست و افزود: بطور صادقانه مردم باید در جریان مشکلات و معضلات موجود قرار بگیرند.
 

وی خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد به مسئولان میتواند در جهت جذب مشارکت سهیم باشد. تجربه در جنگ تحمیلی نشان داد که مردم اگر به مسئولان اعتماد داشته باشند سطح بالایی از مشارکت را به نمایش خواهند گذاشت. مسئولان در دوران دفاع مقدس نه تنها از لحاظ وضعیت زندگی همسطح اکثریت آحاد مردم قرار داشتند در جبهه ها هم در کنار مردم قرار می گرفتند.
 

 وی اصلاح فرهنگ مصرف و تقویت بخش خصوصی را هم به عنوان راهکاری برای سهیم شدن مردم در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در نهایت عمل کردن به راهبرد اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری که طی یک دهه گذشته همواره در دیدار کارگزاران نظام ،شرکت های دانش بنیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها تاکید بر رعایت اینگونه الزامات برای خودکفایی و خوداتکایی محصولات باغی و غیره از مطالبات ایشان به شمار می رود.
 

پوراشرف ادامه داد: در واقع جشن نارنگی بهانه ای برای فرهنگ سازی اجرای مطالبات رهبری است که این مطالبه از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
 

 فرماندار حاجی آباد اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشن افزایش نقش مردم در تولید محصولات باغی، بالارفتن کیفیت محصولات، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب در عمل آوری محصولات باغی بوده است.
 

 وی تصریح کرد: افزایش تولید محصولات باغی در شهرستان حاجی آباد یکی از اولویت های اقتصادی این شهرستان محسوب می شود تا با تحقق این امر از واردات محصولات بی کیفیت خارجی بی نیاز شویم و بتوانیم محصولات بازارپسند را روانه بازارهای خارجی کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 335738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha