برگزاری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در مشهد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور 13تا 16 بهمن و با شرکت 300 دانشجوی خواهر و برادر بسیجی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه کمیته تخصصی تبلیغ و ترویج شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی اظهار داشت: این جشنواره یک رویداد ملی است که در مشهد برگزار می شود.

  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور 13تا 16 بهمن ماه در مشهد خبر داد وافزود:باید ازهمه ظرفیت مشهد برای برگزاری این جشنواره استفاده شود.

 

 وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های دکلمه، سخنوری و حفظ 11 جزء قرآن کریم ویژه خواهران و حفظ 11 جز، قرائت، تواشی، مداحی، مقاله ویژه برادران برگزار خواهد شد، گفت:مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح روز 14 بهمن ماه با حضور آیت الله علم الهدی برگزار خواهد شد.


وی بر رویکرد تبلیغی و ترویجی این جشنواره تاکیدکرد و اظهار داشت:صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی باید به این رویکرد بیشتر بپردازند چون در تبلیغ و ترویج فعالیتهای قرآنی و دینی نقش بارزی دارند.

  

سرابی با اشاره به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص تدبیر در مفاهیم قرآن و کریم افزود: خوشبختانه خراسان رضوی با توجه به پیشینه ای که دارد در این حوزه ها ظرفیت های خوبی دارد که باید از این ظرفیت ها در برگزاری جشنواره استفاده کرد.

 

بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مدیر کل ارشاد خراسان رضوی از اعضای جلسه خواست در راستای مصوبات جلسات قبل و تنظیم تقویم قرآنی سال 93 برنامه های خود را به معاونت قرآن و عترت ارسال کنند.


وی تدبر در مفاهیم قرآن کریم و پرداختن به منویات رهبری را از اهداف جشنواره دانست و گفت:در برنامه های جنبی این جشنواره کارگاه های آموزشی را دیده ایم که کارگاه های سبک زندگی اسلامی و تدبر در قرآن از جمله این برنامه ها است.

  

پایان پیام/

 

کد خبر 335803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha