14بهمن؛یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان:مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور صبح (14بهمن) با حضور مسئول بسیج دانشجویان کشور و امام جمعه مشهد افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، رحیم قربانی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، صبح امروز(13 بهمن) در نشست خبری پیرامون یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بسیج دانشجویی علاوه بر فعالیت های علمی، جنبشی در عرصه دینی و قرآنی نیز با راه اندازی مرکز قرآن و عترت برنامه های ویژه ای را برگزار می کند.


وی یکی از مهم ترین فعالیت های این مرکز را زمینه سازی در راستای انس و الفت دانشجویان با اهل بیت(ع) و متون دینی و ایجاد فضای معنوی قرآنی در دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: هر ساله به منظور شناسایی و معرفی نخبگان قرآن و عترت جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی سراسر کشور برگزار می شود که این دوره یازدهمین دوره از این جشنواره است.

 

قربانی با بیان اینکه افتتاحییه این جشنواره دوشنبه (14 بهمن) ساعت 9 صبح در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور شرکت کنندگان و مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود، گفت: در مراسم افتتاحیه حیدری مسئول بسیج دانشجویان کشور و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی خواهند کرد.
 

وی با بیان این مطلب که نفرات اول هر رشته از 32 مرکز استان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافته اند، اذعان داشت: 330ممتاز رشته های مختلف و در رشته تواشیح نیز 8 گروه ممتاز در مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.

 

قربانی همچنین از حضور بیش از 40 هزار نفر از دانشجویان در مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: رشته های قرآن، حفظ و کتبی ویژه خواهران و برادران، رشته های مداحی، تواشیح و دعاخوانی ویژه برادران و رشته های سخنوری و دکلمه خوانی ویژه خواهران از موضوعات این دوره از جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویان کشور است.

 

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشوربا اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور به مدت سه روز از (14 تا16 بهمن) ادامه خواهد یافت، افزود: مسابقات برادران در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مسابقات خواهران در سالن اجتماعات زائرسرای محمدرسول الله(ص) برگزار می شود.


وی اظهار داشت: 20 داور ممتاز و بین المللی کشور داوری این دوره از مسابقات قران و عترت دانشجویی کشور را عهده دار هستند که از این تعداد 11 نفر داور مشهدی هستند.

 
وی تصریح کرد: هرساله یکی از ائمه بزرگوار موضوع و محور اصلی جشنواره قرار می گیرد که امسال نیز شخصیت و سبک زندگی امام حسن عسگری(ع) موضوع رشته مقاله نویسی این جشنواره است.

 

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در رشته کتبی سوالات از کتاب "حماسه در شرایط تحریم" که متناسب با شرایط روز و شرایط زندگی و محاصره امام حسن عسگری(ع) انتخاب شده است.

قربانی با اشاره به اینکه 6 استان کشور متقاضی میزبانی یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی کشور را داشته اند، بیان کرد: خراسان رضوی به دلیل داشتن ظرفیت های معنوی خاص و همکاری مناسب دستگاه ها و نهادها آن، این استان به عنوان میزبان این دوره از مسابقات قران و عترت دانشجویی کشور انتخاب شد.


وی با بیان اینکه خراسان رضوی میزبان ظرفیت دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به سایر استان ها برخوردار است، خاطر نشان ساخت: امسال از خراسان رضوی دو گروه تواشیح 6 نفره و 18 نفر از مابقی رشته ها در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.


مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور ازبرگزاری نشست مسئولان بسیج دانشجویی نواحی کشور همزمان با یازدهمین دوره از این مسابقات در مشهد خبر داد و تصریح کرد: همچنین نشست مسئولان قرآن و عترت بسیج دانشجویی کشور نیز به مدت2 روز در مشهد برگزار خواهد شد.


وی اشاره ای به طراحی کارگاه های سبک زندگی قرآنی در 14 عنوان در نواحی سراسر کشور داشت و بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاه های مهارت های سبک زندگی قرآنی به مدت 4 روز از دیگر برنامه های سازمان بسیج دانشجویی کشور در راستای ترویج قران و عترت در بین دانشجویان است.

 

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن تاکیدات ویژه ای داشته اند، گفت: به همین منظور سازمان بسیج دانشجویی کشور قرآن و عترت را یکی از اولویت های مهم خود قرار داده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 338833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha