دشمنان اسلام به دنبال ازبین بردن علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمنان اسلام می‌خواهند اهل‌ بیت (ع) نباشند، گفت: دشمنان اسلام افرادی را استخدام می‌کنند تا علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز(5بهمن) درسومین روز از نشست هم اندیشی مداحان و شعرای نخبه بسیجی کشوراظهار کرد: مردم به واسطه مداحان، ارادتمند و دلداده ائمه معصومین (ع) می شوند و جریان عاطفه آنها نسبت به این بزرگواران توسعه یافته و ارضا می شود.


وی با بیان اینکه با توجه به حجم توطئه های دشمنان از بعد ازروز عاشورا هیچ زمان مانند شرایط فعلی به این اندازه صحنه کربلا ملموس نبوده است، افزود: دشمنان که گسترش فرهنگ و تعالیم ائمه معصومین (ع) را مغایر سیاست های خصمانه خود می بینند به گونه ای لشکر عمرسعد درست کرده اند.


امام جمعه مشهد گفت: فعالیت مداحی مداحان به نوعی با تحریک و القا خط و سیره و منش حضرت سید الشهدا (ع) آمیخته باشد تا جریان های ضد فرهنگی و ضد ارزشی فرصت جولان در جامعه اسلامی را پیدا نکنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری در همین زمینه با تاکید براینکه دشمنان اسلام می‌خواهند اهل‌ بیت (ع) نباشند، افزود: دشمنان اسلام افرادی را استخدام می‌کنند تا علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) را بین ببرند.

 

وی مداحان را به عنوان واسطه عشق بین اهل بیت (ع) و مردم معرفی کرد و گفت: مداحان با توجه به جایگاهی که دارند باید همواره هنر خود را در عرصه خدمت و نوکری اهل بیت (ع) و حضرت سید الشهدا (ع) قرار دهند.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مداحان باید کاری کنند که که مردم غیر از امام حسین و اهل‌بیت(ع) به هیچ گرایشی روی نیاورند، گفت: باید مراسم شادی و تعزیت اهل‌ بیت(ع) به گونه‌ای برگزار شود که حماسه‌ساز باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مراسم شادی و تعزیت اهل‌ بیت(ع) به گونه‌ای برگزار شود که حماسه‌ساز باشد، افزود: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند و باید گفت که تا برنامه‌ها در این راستا نباشد نمی‌توان به این هدف دست یافت.


آیت الله علم‌الهدی در خصوص محافل عزاداری زنانه نیز بیان داشت: در این محافل چون زنان روحی لطیف دارند مراسم منحصراً احساسی برگزار می‌شود که هیچ‌کدام از ائمه آن را نمی‌پسندند.


آیت الله علم الهدی با اشاره به این مطلب که نباید تنها مصائب و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران فداکارشان در قالب مداحی ها بیان شود، افزود:سیره امام حسین (ع) و یاران فداکارشان نیز باید در جامعه تبیین و نهادینه شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر رویارویی حضرت سید الشهدا (ع) در روز عاشورا با لشکر عمر سعد تنها یک اقدام انفعالی می بود باید تنها به مظلومیت این اقدام پرداخت در صورتی آن حضرت یک خط و برنامه که همانا احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و ستم بود، در برنامه خود قرار داده بودند.


وی اظهارداشت: آنها به وسیله عمال سرسپرده خود ارادتمندان اهل بیت (ع) را در کشورهای اسلامی به خاک و خون می کشند و در مقابل کودکان، پدر و مادرشان را به جرم شیعه بودن سر می برند.


امام جمعه مشهد خطاب به مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه مداحان باید به این باور برسند که نوکر ائمه(ع) هستید و آنجا که هیجان و احساس مردم به خود را دیدید نباید مجلس مردم را برای یک مجلس بالاتر به هم بزنید، خاطر نشان کرد: مداحان اهل بیت(ع) نمی‌توانند نوکر اهل‌بیت(ع) بوده و در برابر تهاجم علیه آنان ساکت بمانند.

 

گفتنی است، چهارمین نشست هم‌اندیشی مداحان اهل بیت و شعرای نخبه (۳تا ۵ بهمن) در مشهد و به همت بسیج مداحان، بنیاد دعبل، خانه مداحان و شعرای آئینی و هئیت رزمندگان اسلام برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 335845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha