زندگی توأم بانشاط و منهای غصه؛ در سایه تقوا

حسن عاقبت، زندگی توأم با نشاط و آرامش و منهای غم و غصه و نگرانی، تأمین آتیۀ اولاد و دوری آنان از انحراف فکری و عقیدتی، در سایۀ تقوا روزی انسان می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله مظاهری در جلسه درس اخلاق به تبیین برخی از آثار تقوا پرداخت و گفت: قرآن کریم و روایات اهل بیت«علیهم السلام»، تأکید فراوانی بر تقوا دارند. قرآن در موارد متعدّدی زنگ خطر می­زند و می‌فرماید: سعادت دنیا و آخرت در گرو تقوا است. اجتناب از گناه و رعایت تقوا، موجب می‌شود دست عنایت خداوند روی سر انسان قرار گیرد و در بن بست ها به فریاد او برسد. بنابراین حسن عاقبت، زندگی توأم با نشاط و آرامش و منهای غم و غصه و نگرانی، تأمین آتیۀ اولاد و دوری آنان از انحراف فکری و عقیدتی، در سایۀ تقوا روزی انسان می‌شود.
 
این مرجع تقلید افزود: امنیّت دل در اثر رعایت تقوا نصیب انسان می‌شود. امنیت دو قسم است؛ یکی امنیت ظاهری که نعمت بزرگی است و لازم است همه از آن برخوردار باشند. اما مهم‌تر، امنیت دل است و وقتی حاصل می‌شود که انسان به یک زندگی منهای غم و غصه و نگرانی از آینده و عاری از دلهره و اضطراب خاطر، دست یابد. قرآن می­فرماید: شرط برخورداری از امنیّت دل این است که ایمان و تقوا داشته باشی. ایمان روبنا و تقوا زیربنا است و لازم است هر دو باشد.
 
آیت الله مظاهری با اشاره به آیه «الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إِیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُون» اظهار کرد: این آیه بدین معنا است که ایمان وقتی آلوده به گناه نباشد و انسان می تواند مؤمن واقعی باشد. مؤمن زیربنایی از نظر قرآن یعنی شیعه، اما شیعه­ای که گناه در زندگی­اش نباشد. بعد همین آیه می­فرماید و تأکید می­کند که: «أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْن»: اگر ایمان همراه با تقوا داشته باشی، امنیت دل پیدا می­کنی. یک زندگی خوش و خرم و بانشاط و یک زندگی همراه با عاقبت به خیری و یک زندگی منهای اختلاف در خانه و بالاخره یک زندگی که در آن، «چه کنم چه کنم»، نباشد. سپس می­فرماید: «وَ هُمْ مُهْتَدُون»، یعنی اگر چنین شد، دست عنایت خداوند روی سر شما و زندگی شما و بچه­های شماست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 33594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha