برگزاری مراسم جشن انقلاب در بیش از 350 مسجد استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تشریح برنامه های کمیته مساجد در ایام دهه فجر امسال، گفت: در 315 مسجد استان جشن انقلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام علی باقری در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار کرد: همچنین در 50 مسجد استان نیز مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
 

وی با اشاره به اینکه امسال در آستان مقدس 12 امامزاده استان نیز مراسم گرامیداشت دهه فجر برگزار می شود، افزود: برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه های فرهنگی در کنار این مراسمات نیز از دیگر برنامه های کمیته مساجد استان است.
 

این مقام مسئول به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مساجد در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند، چرا که اولین جرقه های فعالیت های انقلابی از این مکان های مقدس آغاز شده است.
 

وی با تاکید براینکه هدف از گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر توجه به جایگاه و نقش مساجد است، ابراز کرد: مساجد همان طور که در گذشته کانون های مهم و تاثیرگذار در سطح کشور بودند، امروز نیز باید همان کارکردها حفظ شده و نقش کلیدی این مکان های مقدس تبیین شود.
 

رئیس کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، یادآوری جانفشانی ها و ایثارگری های جوانان و نوجوانان کشور در دوران انقلاب را نیز از دیگر اهداف برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر عنوان کرد.
 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با ایجاد شبهه سعی کردند اهداف و آرمان های انقلاب را زیر سوال برند، تصریح کرد: برپایی خیمه های معرفت در کنار برگزاری جشن های انقلاب از برنامه هایی است که با هدف پاسخ به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان انجام می شود.
 

وی به سایر برنامه های کمیته مساجد استان اشاره کرد و افزود: نشست با شورای امر به معروف و نهی از منکر در راستای ترویج امربه معروف لسانی، نصب بنر در ارتباط با پیروزی انقلاب در میادین شهر، تزئین و فضاسازی مساجد و پخش صدای تکبیر در شب پیروزی انقلاب در تمامی مساجد استان برخی از برنامه های این کمیته در ایام دهه فجر است.
 

پایان پیام/

کد خبر 336067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha