توهین مسلمان نماها به قرآن در بحرین فروغ وحی را خاموش نمی کند

آیت الله صافی گلپایگانی آل‌خلیفه و آل‌سعود را افرادی خودفروخته که فطرت حیوانی آن‌ها امروز در بحرین نمایان شده خواند و گفت: توهین مسلمان نما‌های در بحرین به قرآن فروغ وحی را خاموش نمی‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار با برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت (ع) سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با محکوم کردن جنایات اخیر در بحرین، و همچنین سوزاندن قرآن گفت: امروز در بحرین به وسیله آل‌سعود و آل خلیفه که ادعای خادم الحرمینی را دارند و ادعای احترام و دفاع از قرآن دارند، مساجد به آتش کشیده می‌شود و قرآن سوزی به راه می‌افتد که هیچ عذری از این جنایت آن‌ها پذیرفته نیست.

وی با بی‌نظیر خواندن این جسارت‌ها در طول تاریخ اسلام تصریح کرد: کسانی که دم از صیانت از قرآن می‌زنند، امروز در ممالک اسلامی طغیان‌گری می‌کنند و‌‌ همان حرکت زشتی را که کشیش آمریکایی انجام داد، امروز از سوی مسلمان‌نما‌ها صورت می‌گیرد که در هیچ زمانی از تاریخ سابقه نداشته است.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: طغیان و وحشی‌گری که امروز از سوی برخی مسلمان‌نما‌ها در ممالک اسلامی رخ می‌دهد، نشان از قساوت دل آن‌ها است که چنین اهانت‌هایی را به قرآن شریف انجام می‌دهند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را به زبان آورد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: آل‌خلیفه و آل‌سعود افرادی خودفروخته هستند که فطرت حیوانی آن‌ها امروز در بحرین نمایان شده است و متاسفانه صدای حقیقت را نمی‌شنوند و گوش‌ آن‌ها از شنیدن آیات قرآن ناشنوا شده است و در‌ آینده نزدیک در باطل خود گرفتار و مصیبت‌های عظیم آن‌ها را فرا می‌گیرد.

وی نور قرآن را خاموش‌نشدنی خواند و بیان کرد: طول تاریخ فراوان بوده‌اند افرادی که می‌خواستند نور قرآن را خاموش کنند؛ اما غافل از اینکه نور الهی هرگز خاموش شدنی نیست و هرگز به این عقیده پلید خود نمی‌رسند؛ بلکه روز به روز بر روشنایی و عظمت قرآن در جهان افزوده می‌شود و این حامیان و نوکران آمریکا هستند که رو به نابودی می‌روند.

آیت الله صافی گلپایگانی ابرزکرد: امروز حتی کسانی که نسبت به قرآن بیگانه هستند نیز با مطالعهٔ اندکی از قرآن به عظمت آن پی برده و در برابر آن خاضع و خاشع می‌شوند؛ اما حکام خود فروخته و ظالم به دلیل این جسارت‌ها و ظلم‌ها روزی بر خاک مذلت می‌افتند.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با علوم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد: باید قرآن در برنامه همه انسان‌ها باشد تا به هدایت برسند، جوانان و دانش‌آموزان از قرآن و عترت (ع) هرگز فاصله نگیرند؛ زیرا راه نجات و توفیقات تنها در همین است و رفتن به دیگر راه‌ها خطا و اشتباه است.

مرجع تقلید شیعیان جهان بیان کرد: آشنایی با قرآن انسان را به حیات و زندگی انسانی هدایت می‌کند و هرکس که فطرتش پاک باشد از این هدایت بهره می‌گیرد.

وی اعلام کرد: ما افتخار می‌کنیم که هویتمان اسلامی است و شیعه امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) هستیم و به آن می‌بالیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به بانوان حاضر در این جلسه تصریح کرد: امیدوارم در دنیای مادی‌ امروز، با استقامت دینی به خوبی مقاومت کنید و به تبلیغ معارف اسلامی بپردازید و بدانید که حفظ حجاب و پوشیدن چادر برای شما زنان از بزرگ‌ترین افتخارات و عبادات است.
وی تاکید کرد: انس خود را با قرآن بیشتر کنید و بدانید راه نزدیک شدن به خدا، قرآن و اهل بیت (ع) است؛ حجاب برای زن افتخار بزرگی است و یکی از امیتازات ویژه بانوان مسلمان داشتن همین چادر و حفظ حجاب است که نباید آن را اندک بدانند.
شایان ذکر است، ارائه گزارش توسط سردار جوکار، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از جشنواره قرآن و عترت (ع) و اعطای جوایز برگزیدگان توسط آیت الله صافی گلپایگانی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود که 4 اردیبهشت انجام شد.

پایان پیام/

کد خبر 33613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha