کانون های فرهنگی و هنری موجب پویایی مساجد شده اند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه ایوان، گفت: کانون های فرهنگی و هنری با انجام فعالیت دینی و مذهبی و با حضور جوانان سبب پویایی مساجد، این پایگاه هایی دینی در سطح استان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام رضا سعادت فر، امام جمعه ایوان، صبح امروز(6 بهمن) در دیدار با کارکنان و دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد موجب پویایی مساجد در سطح این شهرستان شده است.


وی، با بیان اینکه کانون های مساجد توانسته اند عملکرد فرهنگی مناسبی از خود در این شهرستان به منصه ظهور برسانند، افزود: کانون های مساجد باید به مراکز مهم فرهنگی و هنری در کنار مساجد تبدیل شوند و مسئولان امر نیز باید در این خصوص کمک ها و مساعدت های لازم را به مناطق محروم داشته باشند.


امام جمعه ایوان، با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب امروز باورها و اعتقادت دینی جوانان را هدف قرار داده اند، ابراز کرد: کارهای فرهنگی و هنری و ایجاد فضایی مناسب برای حضور جوانان در مساجد، یکی از مزیت های مهم کانون های مساجد در ارتباط با جوانان و نوجوانان است.


حجت الاسلام سعادت فر، در پایان با تقدیر از فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان در سطح این شهرستان، خاطرنشان کرد: امید است مساعدت های ویژه دبیرخانه کانون های مساجد از طریق ارسال تجهیزات و اهدای کتاب های به روز مورد نیاز جوانان سبب پویایی هر چه بیشتر کانون ها و جذب جوانان به این مراکز شوند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر 11 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان فعال است، گفت: در صورت استقبال اعضای هیئت امنای مساجد این شهرستان این تعداد تا 20 کانون قابل افزایش است.


حجت الاسلام علی چراغی پور، ابراز کرد: کانون های مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی و دینی در مساجد دارند و هیئت های امنا و امامان جمعه و جماعات استان نقش مهمی در فراهم کردن زمینه های جذب جوانان به پایگاه های فرهنگی و دینی دارند.


وی، با بیان اینکه سیاسیت اصلی کانون های مساجد ترویج ارزش های ناب اسلامی و احیای جایگاه واقعی مساجد است، ابراز کرد: امروزه دشمنان نظام اسلامی و انقلاب هجمه های مختلف فرهنگی و دینی بر علیه جوانان کشور اسلامی در دستور کار خود قرار داده اند که کانون های مساجد سد محکمی در برابر این توطئه ها به شمار می ورند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه با تشریح برنامه های کمیته مساجد دهه فجر در این استان، یادآور شد: برگزاری جشن های انقلاب در کانون های مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد آشنایی هر چه بیشتر جوانان با واقع انقلاب از برنامه های دهه فجر است.


چراغی پور، ابراز کرد: اهدای کتاب میز، قفسه، رایانه و دیگر اقلام کانونی از دیگر برنامه های ستاد دهه فجر این دبیرخانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و امید است که برنامه های اجرایی بتواند زمینه ساز حضور بیشتر جوانان در برنامه ها و فعالیت های دهه فجر سال جاری باشد.


وی، در پایان با تقدیر از همکاری امام جمعه ایوان و سایر مدیران دستگاه های فرهنگی این شهرستان در ارتباط با فعالیت های کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: اعضای کانون های مساجد استان در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری حضور گسترده و چشم گیر خواهند داشت.


گفتنی است، در این دیدار جمعی از مدیران بومی دستگاه های اجرایی و فرهنگی این شهرستان در دفتر امام جمعه ایوان حضور داشتند.


پایان پیام/


 

کد خبر 336287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha