برگزاری دو کنگره ملی شعردراستان یزد

خبرگزاری شبستان :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دو کنگره ملی شعر در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،بهرام عبدالحسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ظهر امروز در نشستی از برگزاری دو کنگره ملی شعر در استان یزد خبر داد.

 

عبدالحسینی افزود: این کنگره ها شامل کنگره شعر توحیدی و کنگره شعرکویر می باشد که به ترتیب در شهرستان میبد و ابرکوه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کنگره شعر کویر اسفند ماه سالجاری برگزارمی شود،اظهارداشت: کویر در انتظار، شبهای پر از سکوت کویر و سرو 5000 هزار ساله ابرکوه نماد ایستادگی مردم کویرموضوعات این کنگره خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بخش دانش آموزی و فارسی زبانان مقیم ایران را از بخش های ویژه کنگره شعر کویر اعلام نمود.

 

وی در ادامه با شاره به  تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین کنگره سراسری شعر توحیدی گفت:در جلسه سیاستگذاری کنگره شعر توحیدی مقرر شد به علت استقبال شاعران و همچنین به منظور شرکت شاعران خارجی مهلت ارسال آثار تا 20 اسفند سال جاری تمدید و کنگره در اردیبهشت سال 93 برگزار شود.

 

عبدالحسینی تصریح کرد:علاقه مندان به شعر و ادب فارسی می توانند تا پایان وقت تعیین شده آثار خود را در قالب های کلاسیک و نو با موضوعات مربوط به فراخوان به دبیر خانه کنگره ارسال نمایند.

 

وی اظهارداشت:نخستین کنگره شعر توحیدی با هدف تشویق شعرای کشور به سرودن اشعاری با مضامین منطبق با اصل توحید شامل مناجات و نیایش، سپاس به درگاه احدیت و ستایش عظمت خداوند، تسبیح حضرت حق، راز و نیاز به درگاه پاک و منزه خدای یکتا و بی همتا و ... دراردیبهشت سال 1393 در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 336356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha