مردم ساز را به جای تلویزیون در دستان نوازندگان خیابانی می‌بینند

خبرگزاری شبستان: سامان احتشامی نوازندگی خیابانی را کاری موثر در آشنایی مردم با ساز خواند و گفت: مردم در تلویزیون ساز نمی‌بینند به جای آن در دست نوازندگان دوره‌گرد ساز می‌بینند.

سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو در پاسخ به این سؤال که آیا نوازندگان خیابانی بر ذائقه موسیقایی مردم تأثیر می‌گذارند به خبرنگار موسیقی خبرگزاری شبستان گفت: اول اینکه این کار بسیار تأثیرگذار است، من به عنوان یک موزیسین آکاردئون ندیده بودم. در سر چهارراه آکاردئون دیدم و خوشم آمد. ساز ویولون را هم کم در سطح استاد همایون خرم و نوازنده‌های ارکستر سمفونیک دیده بودم و یا از راه دور دیده بودم، برای همین وقتی در سر چهارراه  در دست نوازنده دوره گرد ویولون دیدم بسیار ذوق‌زده شدم که این یک ساز چوبی است که آرشه هم دارد و ... برای من که زندگی‌ام از راه هنر می‌گذرد این بسیار تأثیرگذار و خوب بوده است.

 

سامان احتشامی یادآور شد: در اتریش و کشورهای پیشرفته آن هنرمدانی که در خیابان‌ها و مکان های عمومی و تراموا ساز می‌زنند باید از طرف دولت کارت صلاحیت بگیرند که گوش‌ شنوندگان ناراحت نشود و به صورت هردنبیر این اتفاق نیفتد.

 

این نوازنده پیانو تأکید کرد: ای کاش بر سر تمام چهارراه‌های شهر ساز بزنند و مواد مخدر نفروشند.

 

سامان احتشامی خاطرنشان کرد: لااقل کسانی که به عنوان نوازنده در خیابان می‌نوازند ساز را به مردم نشان می‌دهند و کارشان بهتر از تلویزیون است که سازی به مردم نشان نمی‌دهد، اگر مردم در تلویزیون ساز نمی‌بینند لااقل سر چهارراه‌ها ساز می‌بینند.

 

 

 

وی با اشاره به تأثیر مثبت نوازندگی در خیابان و ارزان‌بودن سازهایی مثل آکاردئون و ویولون گفت: اگر من به اندازه تدریسم و برنامه‌ای که به اجرا می‌برم و سی‌دی‌هایی که منتشر می‌کنم درآمد داشته باشم، قطعا این کار را می‌کردم، البته یک بار در سن 18 سالگی با یکی از دوستان در چهارراه ولی‌عصر با لباس مبدل تمبک زدیم و 72

هزار 250 تومان پول درآوریم و از طرف سردسته گداها کتک‌ خوردیم. اگر شرایط اجازه دهد باز هم این کار می‌کنم.

 

این نوازنده و آهنگساز نوازندگی خیابانی را کاری تأثیرگذار بر گوش موسیقایی مردم خواند و همچنین این کار را باعث آشنایی مردم با ساز خواند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 336357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha