اجرای طرح یاوران نماز در سطح 10 مسجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد از اجرای طرح یاوران نماز در سطح 10 مسجد با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی حبیبیان مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد،ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از اجرای طرح یاوران نماز در سطح 10 مسجد با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.


وی افزود:این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد و پس از جمع بندی در تمامی مساجد استان به اجرا در خواهد آمد.


حبیبیان مهمترین هدف این طرح را تشکیل شورایی جهت حل مشکلات مساجد دانست و گفت: این شورا متشکل از امام جماعت، رئیس هیئت عزاداری، رئیس کانون فرهنگی ـ هنری، مدیران مساجد و غیره می باشد.


وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در ستاد اقامه نماز استان گفت: مهترین رسالت این اتاق عمق بخشی به فرهنگ نماز به ویژه در میان خانواده ها می باشد.


این مسئول گفت: طرحی به‌منظور تقویت نقش خانواده در ترویج فرهنگ نماز در این اتاق در حال تدوین است که وظایف همه دستگاه‌های استان را مشخص می‌سازد.


وی بر لزوم تقویت باور دینی در خانواده تاکید کرد و افزود: اگر خانواده‌ها به این باور برسند که آینده فرزندانشان باید در مسیر دین باشد، تحولی جدی در خانواده‌های دل‌سوز ایجاد می‌شود .


مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد عنوان کرد: در این اتاق فکر از کارشناسان مختلف و افراد قوی و صاحبنظر در حوزه مسائل دینی دعوت شده و این افراد برنامه ‌ریزی مشخصی برای تعمیق فرهنگ نماز در جامعه به ویژه در میان خانواده ‌ها دارند.


وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز در هر استان با سه معاونت کارشناس فرهنگی و آموزشی، روابط عمومی و نظارت ارزیابی فعالیت می کند، اظهار داشت: در بخش فرهنگی و آموزشی، بیش از 100 نشست آموزشی خانواده و نماز با همکاری انجمن اولیا‌ و مربیان و 100 نشست آموزشی ـ دانشجویی با موضوع نماز برگزار شده است.


حجت‌الاسلام حبیبیان ادامه داد: مسابقه مکاتبه‌ای پله‌های آسمانی نیز از مهر‌ سال جاری در مدارس استان آغاز شده است و تا بهمن ادامه دارد که دانش‌آموزان مدارس با مطالعه این بروشورهای آموزشی با فرهنگ نماز آشنا شده و در نهایت با شرکت در مسابقه مربوطه، نفرات برتر آنها مشخص شده و تقدیر می‌شوند.


وی همچنین از برگزاری 30 نشست ثانیه های انس در استان یزد خبر داد و افزود: طرح مسابقه اذان و تصحیح نماز نیز با همکاری مخابرات استان یزد به مرحله اجرا درآمده است.


این مسئول با اشاره به اجرای طرح چهره به چهره در پارک‌های شهر یزد افزود:این طرح با همکاری شهرداری و ستاد اقامه نماز استان در حال اجرا می باشد.


حبیبان با بیان اینکه استان یزد بعد از مشهد دومین استان مجری طرح نصب تابلو حد ترخص در مسیر های ورودی و خروجی شهرها می باشداظهار داشت:نصب این تابلوها برای مردم ضروری بود زیرا در بسیاری از موارد مردم برای اقامه نماز سرگردان بودند به همین دلیل با جمع‌بندی نظرات علما در قم و مشهد، نصب این تابلوها آغاز شد.


وی تصریح کرد:نصب این تابلوها با همکاری استانداری، پلیس راه و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است.


حبیبیان همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامکی 300086280351 خبر داد و یادآور شد: افرادی که کلمه ترخص را به این سامانه پیامکی ارسال کنند، اطلاعات مورد نیاز برای آنها ارسال خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 336375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha