بیش از2 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان اصفهان ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان از ایجاد بیش از دو هزار فرصت شغلی جدید با افتتاح 181 طرح کشاورزی طی ایام الله فجر پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

احمد صفی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت:دولت برای مقابله با تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، توجه چشمگیری به بخش کشاورزی دارد و این امر امروزه از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی توجه به توسعه زیرساخت ها در کشور مدنظر قرار گرفت و این امر باعث توسعه بخش کشاورزی شد.

 

صفی از افتتاح 181 طرح کشاورزی در دهه فجر خبر داد و گفت:این طرح ها با سرمایه گذاری 660 میلیارد ریالی در 23 شهرستان استان اصفهان به بهره‌برداری می‌ رسد.

 

به گفته وی، این طرح‌ها در زمینه‌های مرمت و بازسازی قنوات، استخرهای ذخیره آب، ساخت کانال، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای، احداث گلخانه کشت صیفی‌جات، بهبود تولیدات گیاهی، احداث گاوداری شیری، پرواربندی گوساله، فرآورده‌های لبنی و مرغداری گوشتی و تخمگذار است.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان با اشاره به خسارات ناشی از خشکسالی درسال های اخیر گفت: بیشترین میزان خسارت از محل منابع دولتی در ارتباط با بهره‌وری در مصرف آب و حل بخشی از مشکلات این حوزه پرداخت می شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت توسعه بخش کشاورزی در کشور افزود: توسعه، ارتقا و توجه به این بخش در کشور منجر به خودکفایی در عرصه داخلی می شود و حماسه اقتصادی را محقق می سازد.

 

صفی افزود: در راستای تحقق حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی لازم است که از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این بخش بهره ببریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 336449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha