اجرای 600 برنامه فرهنگی به همت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای 600 برنامه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به همت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی (7 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات این اداره کل برگزاری شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: گرامیداشت دهه فجر و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی راهی برای تبیین ارزش های انقلاب در جامعه است.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نمادی از ولایتمداری و ولایت پذیری ملت ایران است، ادامه داد: ملت ایران گوش به فرمان رهبری از سرزمین و هویت اسلامی خود دفاع کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.


مسئول کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه این کمیته در مجموعه 600 برنامه در این ایام نورانی برگزار می کند، خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی، مسابقه، نمایشگاه وبرنامه های دیگر در سه سطح مدرسه، منطقه و استان از جمله این برنامه هاست.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: این برنامه ها ویژه دانش آموزان و همکاران فرهنگی است که همزمان با سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به استان با نواختن زنگ انقلاب همزمان در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین و مدارس استان برگزار می شود.


کریم زاده، اجرای سرود نمادین 57 نفره برای شهرستان ها و 1357 نفره در مرکز استان توسط دانش آموزان دختر و پسر به صورت همخوانی، اجرای سرود و نقاشی همگانی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی همایش شعر انقلاب با حضور شعرای برجسته استانی و کشوری، ارجای برنامه های و مسابقات ورزشی، فوتسال، تنیس روی میز و جشنواره ها و همایش های ورزشی باحضور 20 هزار دانش آموز و معلم استان و افتتاح اولین زورخانه دانش آموزی استان از جمله برنامه ها است.


این مقام مسئول اجاری مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب با هدف حفظ ارزش های انقلاب و آشنایی دانش آموزان با این ارزش ها با حضور 400 دانش آموز، جشنواره طبخ غذا با هدف کمک به دانش آموزان، برگزاری آیین مهمانی لاله ها با شرکت200 دانش آموز را از دیگر برنامه های این کمیته دانست.


وی خاطر نشان کرد: کاشت نهال به نام شهدای دانش آموز در مدارس با هدف پاسداشت شهدای دانش آموز، پخش سرود و آهنگ های انقلابی در مدارس، اهداء هدایا به همکاران فرهنگی که 12 و 22 بهمن 57 متولد شده اند و برگزاری نشست های سیاسی و پرسش و پاسخ با محوریت انقلاب و موضوع عفاف و حجاب را نیز از این جمله برنامه ها دانست.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افتتاح نمایشگاه دائمی مواد مخدر در ساختمان قدیم آموزش و پرورش با هزینه ای بالغ بر 50 میلیون تومان، برگزاری همایش تفسیر قران بین کارکنان واختصاص موضوع انشاء مدارس مرتبط با رویدادهای انقلاب از جمله برنامه های این دهه است.


پایان پیام/

کد خبر 336623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha