مهم ترین ویژگی شهید مطهری دردمندی و منصف بودن است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهم ترین ویژگی و مؤلفه بزرگ شهید مطهری را دردمندی و منصف بودن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام رضا حسینی فر، پیش از ظهر امروز(5 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره شهید مطهری که در تالار اجتماعات شهدای این دانشگاه برگزار شد، گفت: برخی به دنبال این هستند که از شهید مطهری به عنوان ابرمرد و نابغه جهان اسلام یاد کنند تا بگویند ادامه راه این شهید کار دشوار و مختص افرادی همچون مطهری است که این تفکری کاملاً نادرست است.

 

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار درد انسانیت را با خود داشت، خاطرنشان کرد: این شهید، درد جوانانی که با دین قهر و از اسلام جدا بودند را با خود به دوش می کشید و همین ویژگی ایشان را از کسانی که تنها دردشان نان و نام است برجسته ساخته بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، منصف بودن را از دیگر ویژگی های شهید مطهری برشمرد و تصریح کرد: استاد شهید تا جایی که حقیقت مشخص شود در ارائه نظرات مخالفان و تحمل نظرات آنان منصف و همیشه به دنبال حقیقت بود.

 

وی با بیان اینکه بیش از پیگیری و مطالعه، اندیشه راه گشا است، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در امر مطالعه و پیگری همیشه حرفی برای گفتن داشت و برای رهایی یافتن از دردها و مشکلات، عمیقاً فکر می کرد.

 

وی جوشش درونی را ارث به جا مانده از امام خمینی(ره) برای شهید مطهری دانست و افزود: این شهید برای یک ساعت سخنرانی ساعت ها مطالعه و تفکر می کرد و در بیان داشته های خود توانمند بود و هیچ گاه دچار روزمرگی نشد و همواره دانشجو و طلبه باقی ماند.

 

حجت الاسلام حسینی فر، خطاب به استادان دانشگاه تأکید کرد: باید دنبال راهی باشیم که هم در تخصص ها و هم در ارتباط برقرار کردن با خدا اثرگذار باشد و وقتی در علم خود خدا را یافتیم آن را به دانشجویان و نسل جدید انتقال دهیم.

 

همچنین دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فلسفه وجودی دانشگاه را آموزش برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه دانشجو مدار است و برای رسیدن به اهداف آموزشی خود وظایفی را ترسیم می کند.

 

وی یاد آور شد: یکی از اشکالات موجود در دانشگاه ها این است که در سایه امور جاری و تکراری و فعالیت های پژوهشی و همچنین در غبار اقدامات به ظاهر غیر آموزشی، آموزش در حال کمرنگ شدن می باشد.

 

وی با بیان اینکه هر آموزش دارای یک فرآیند است، بیان کرد: کسی می تواند لقب عضو هیأت علمی دانشگاه را بگیرد که دغدغه آموزش را در خود به همراه و توانایی نوشتن فرایند را نیز داشته باشد؛ اگر کسی قادر به نوشتن فرآیند نباشد صلاحیت عضویت در هیأت علمی دانشگاه را ندارد.

 

دکتر سرمست، ادامه داد: هر سال در چنین روزی باید برای سال آموزشی خود شعاری را تعریف کرده و در طول سال به آن پرداخت که شعار پیشنهادی برای سال آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که از امروز آغاز می شود توجه به آموزش دانشجویان در عرصه بالینی است.

 

وی با تأکید بر آموزش در تمامی رشته ها، اذعان داشت: در سال آموزشی جدید باید از هر استاد انتظار فرآیندی نو را داشت و طبق آئین نامه، هرکس که در این زمینه توانمند نباشد از هیأت علمی حذف خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 33650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha