به صدا درآمدن ناقوس کلیساها در ورود تاریخی امام در 12 بهمن

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر با اشاره به 200 شهید، آزاده و جانباز اقلیت‌های دینی در کشور گفت: در 12 بهمن لحظه تاریخی ورود امام ناقوس کلیساها در تهران و استان‌ها به صدا درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سعید تقوی، مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه‌های این کمیته گفت: هموطنان اقلیت‌های دینی شامل زرتشتیان، آشوریان و کلیمیان و همین‌طور شورای خلیفه‌گری با تقدیم 200 شهید، آزاده و جانباز در کشور از بدو تأسیس نظام جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نیز در رابطه با حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های مذهبی قوانینی را در نظر گرفته است، گفت: این قوانین به تمام اقلیت‌های دینی اجازه می‌دهد تا در مراسم و شعائر مذهبی خود مانند آداب و رسوم خود مراسم‌هایی را در کلیساها، کنیسه و آتشکده‌ها در سالروزهای مختلف برگزار کنند که از آن جمله در سالروز پیروزی انقلاب است.

وی گفت: از سوی اقلیت‌های مذهبی مراسم‌هایی در آذربایجان غربی و شرقی، یزد، کرمان، اصفهان و فارس، برنامه‌های متنوعی مانند مسابقات ورزشی، جشنواره موسیقی، تقدیر از ایثارگان اقلیت‌های دینی، دانشجویان علمی- نخبه و ممتاز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 12 بهمن لحظه تاریخی ورود امام (ره) تصریح کرد: در 12 بهمن در لحظه ورود تاریخی امام (ره) ناقوس کلیساهای تهران و استان‌ها به صدا درمی‌آید و تعدادی از روحانیون اقلیت‌های مذهبی نیز در این روز برای تجدید میثاق در مرقد مطهر امام حضور می‌یابند.

تقوی اظهار کرد: میهمانی لاله‌ها در 17 و 18 بهمن در گلزار شهدای کشور و در قبرستان‌های شاخص اقلیت‌های مذهبی، آرامگاه ارامنه از ساعت 2 بعدازظهر و همچنین سایر آرامگاه‌های اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی گفت: در جشن پیروزی انقلاب نیز در 17 بهمن کلیساهای ارامنه و کاتولیک در تهران و شهرستان‌ها برنامه‌های خاصی را در نظر دارند که یکی از این برنامه‌ها گردهمایی با حضور وزیر ارشاد و نمایندگان و روحانیون مجلس، مسئولان و اقلیت‌های دینی در 23 بهمن است.

وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی نیز نمایشگاهی با معرفی صنایع دستی آشوریان، همایش مشترک اقلیت‌های دینی در استان فارس شامل نمایشگاه عکس و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین تقدیر از منتخبان دینی استان فارس از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

پایان پیام/

 

کد خبر 336657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha