نشست مشترک سازمان بهزیستی وکانون های مساجد با محوریت برنامه های آموزشی

خبرگزاری شبستان: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با سازمان بهزیستی استان با محوریت برنامه های آموزشی و پیشگیرانه نشست مشترک تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، ظهر امروز( 8 بهمن) در این نشست اظهار داشت: برگزاری دوره های مهارت های زندگی و دوره های پیش از ازدواج مواردی است که دو سازمان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.


وی، مقابله با معضل خانمان سوز اعتیاد و انواع آسییب های اجتماعی را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما به خاطر ندانستن و نداشتن سبک و مهارت های زندگی به انواع آسیب های اجتماعی گرفتار می وند که در نهایت به نابودی خود فرد منجر می شود.


سقاء، با تاکید بر اینکه آموزش مهارت های زندگی و خانواده به جوانان باعث کاهش نرخ طلاق در جامعه نیز خواهد شد، بیان داشت: شناخت روش های مقابله با بحران های زندگی اعتماد به نفس جوان را افزایش داده و باعث تحکیم بیش از پیش بنیان خانواده ها خواهد شد و در این راستا متولیان فرهنگی وظیفه دارند تا دوره های آموزش مهارت های زندگی را به جوانان آموزش دهند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اضافه کرد: طبق توافقات و تفاهم نامه های قبلی با سازمان بهزیستی استان مققر شده است که به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توسط مربیان و مشاوران سازمان بهزیستی به مدت 8 روز دوره های آموزش زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج و مهارت های زندگی ارائه شود.


سقاء، خواستار ترویج ازدواج آسان در بین خانواده ها و جوانان شد و افزود: متاسفانه جامعه ما با تجمل گرایی بسیاری در مراسمات ازدواج گریبان گیر شده است که این مهم جوانان را از فرهنگ مقدس ازدواج فراری داده و باعث به وجود آمدن بحران پیری جمعیت و مشکلات ناشی از آن شده است.


این مقام مسئول، از اجرای طرح همیاران مسجد در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: این همیاران با گذراندن دوره های آموزشی 2 ساعته و توجیه مسائل آموزشی، در کانون های فرهنگی هنری خود به اعضای کانون، آگاهی های لازم در خصوص مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد را خواهند داد.


سازمان بهزیستی استان اردبیل آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آموزشی را دارد


در ادامه این نشست طاهره رزاق پور سرپرست معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل در سخنانی ظرفیت کانون های فرهنگی هنری را برای بیان موارد پیشگیرانه در مورد آسیب های اجتماعی، مهارت های زندگی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مقابله با اعتیاد را غنی دانست.


رزاق پور، از آمادگی کامل معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل برای برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی در خصوص مهارت های سه گانه (آموزش زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج و مهارت های زندگی) با اساتید مجرب سازمان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 337057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha