سبک زندگی اسلامی ایرانی رونمایی می‌شود

خبرگزاری شبستان: کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی مشتمل بر تعاریف جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و مباحث جامعه‌سازی، تمدن‌سازی، تبلیغ و انتقال ارزش‌های دینی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب "سبک زندگی اسلامی ایرانی" اثر حجت الاسلام احمدحسین شریفی با حضور حجت الاسلام رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و جمعی از پژوهشگران رونمایی می شود.
بنا بر این گزارش، این کتاب در هفت فصل تدوین شده و فصل نخست کتاب پیرامون چیستی سبک زندگی است که در آن نویسنده سعی کرده در کنار تعاریف جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، تعریفی دین‌شناسانه از سبک زندگی که آن را بیشتر با اهداف و مقاصد اسلامی سازگار به شمار می آید، ارائه دهد.
همچنین، در فصل دوم اهمیت بحث از سبک زندگی را از جهت جامعه‌سازی، تمدن‌سازی، تبلیغ و انتقال ارزش‌های دینی و مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و در فصل سوم نیز کوشش شده رابطه میان سبک زندگی و جهان‌بینی و نظام ارزشی جزئی تر و دقیق‌تر بیان شود. در این فصل سبک زندگی به عنوان شاخصی برای ارزیابی کیفیت ایمان در حوزه‌های مختلف معرفی شده است.
این گزارش می افزاید: فصل چهارم به چرایی اختلاف میان افراد و جوامع مختلف در سبک زندگی می‌پردازد، نویسنده در این بخش کوشیده است دلیل اختلاف سبک زندگی دین‌مدارانه و سبک زندگی دنیاگرایانه را با ذکر مثال‌ها و نمونه‌هایی تبیین کند.
نویسنده در فصل پنجم به آسیب‌شناسی سبک زندگی جامعه ایرانی پرداخته است. در این فصل سعی شده اهم آسیب‌های عمومی با استناد به آمار و ارقام موجود و منتشر شده در سطح رسانه‌های عمومی بیان شود.
بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، در فصل ششم به منظور شناخت نقاط قوت فرهنگی خود، برخی از نقاط قوت سبک زندگی بیان و درفصل هفتم، نویسنده تلاش کرده‌ است راه‌های ایجاد سبک زندگی مطلوب و زدودن سبک‌های نامطلوب زندگی را مورد واکاوی قرار دهد.
شایان ذکر است، کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی در 256 صفحه در قطع رقعی به چاپ رسیده است و مراسم رونمایی آن دوشنبه، 14 بهمن از ساعت 14 در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشوردوست، کوچه نوشیروان، پلاک 26 طبقه سوم برگزار می شود.
پایان پیام /

 

کد خبر 337165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha