مصون سازی جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی از واجبات است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به جایگاه ویژه جایگاه علما در فرهنگ سازی، گفت: امروز ما می بینیم که نسل آینده تحت تاثیر چه شرایطی قرار می گیرد و مصون سازی جامعه بر ما واجب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، امروز ( 8 بهمن) در دیدار با جمعی از علما و روحانیون شاخص استان، از توجه علما و روحانیون به مسائل فرهنگی و مذهبی استان اظهار خوشحالی کرد و گفت: ما باید به ابزار جدید جهت انتقال مفاهیم و ارزش های مذهبی مجهز شویم.


وی با بیان اینکه نسل امروز ما با تکنولوژی ها و امکانات ارتباطی که بر ما تحمیل شده و خواهد شد روبروست افزود: نسل جوان ما این عده محدود در جلسات نیست و ما باید همه اطراف و اکناف را ببینیم و در مقابل آنها مسئولیم.


میر محمدی بر احیا مذهب، اخلاق و فرهنگ تاکید کرد و گفت: هنوز گسستگی بین نسلها دراستان زیاد نشده و باید ببینیم چگونه می توانیم جامعه را مصون بداریم.


وی استفاده از ابزار زور برای مصون سازی جامعه را مفید ندانست و گفت: ما باید با استفاده از ابزار جدید در موضع هجومی قرار بگیریم.


عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: باید بگونه ای عمل کنیم که جوانان به علما و روحانی ها پناه بیاورند و پناهشان شما باشید.


وی به منابع عظیم فرهنگی در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به منابع بزرگ اسلامی توجه شود می توان همه را جذب کرد.


استاندار یزد بر ارتباط صمیمی، خوب و قابل قبول بین روحانیت و مردم تاکید کرد و گفت : باید جوانان را بپذیریم و فقط عیب و ایراد آنها را نگوییم.


میرمحمدی از پیشنهاد برگزاری اتاق فکر استقبال کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری اتاق فکر، برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا جامعه را از خطرات مصون داریم.


وی به نظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خصوص راه اندازی حوزه علمیه جامع و به روز اشاره کرد و خواستار حضور خیرین جهت سرمایه گذاری در این بخش شد و گفت: ما به تناسب رشد دانشگاه ها در بخش حوزه نیز باید گام برداریم.


استاندار یزد از علما و روحانیون خواست تا نسبت به مسائل استان و استانداری انتقادات و کمک های فکری خود را دریغ ننمایند.


وی به تعدد دیدگاه ها در جامعه اشاره و اضافه کرد: ما در زمانی هستیم که با انواع سلیقه ها و دیدگاه ها در جامعه روبرو هستیم و همه این دیدگاه ها را محترم می شماریم.
 

پایان پیام/

کد خبر 337184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha