معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات

خبرگزاری شبستان: معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات به زبان عربی ترجمه و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان از انتشار ترجمه عربی کتاب «معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات» با عنوان «الثابت و المتغیر فی الادلّة النصّیة؛ دراسة فی آلیّات الاجتهاد الفقهی» خبر داد.
وی با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب «معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات» اثر حجت الاسلام و المسلمین حسن علی اکبریان است که توسط زین العابدین شمس الدین ترجمه شده است.

وی ادامه داد: این اثر که برگزیده کتاب سال حوزه در سال 1387 شده، در دو جلد فارسی ارائه شده، که ترجمه عربی آن در یک جلد مشتمل بر 592 صفحه منتشر شده است.

به گزارش ایسکا، در چکیده پشت جلد این کتاب آمده است: در استنباط احکام جاودان اسلام از روایات، جداسازی احکام ثابت و متغیر کاری دشوار است. معیارها و قراینی که از سوی فقیهان و یا دیگران، برای چنین کاری مطرح شده یا می توان بیان کرد نیازمند رسیدگی در دانش اصول فقه است تا اعتبار و اندازه دلالتشان بر ثبات یا تغییر حکم ارزیابی شود و وضع تعارض و تعاضد احتمال آنها بررسی شود. کتاب معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات تلاش کرده است گوشه های مختلف این مسائل را بررسی کند و چارچوب های مشخصی در شناخت احکام ثابت و متغیر به دست دهد.

پایان پیام/


 

کد خبر 337259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha